Primăria Râmnicu Sărat
Site-ul oficial al Municipiului Râmnicu Sărat
 
Free Call

+ 00 12 123 456

 

SPCLEP page

Submitted by maneagheoctavian on Fri, 03/25/2022 - 11:58

SPCLEP

evidenta
starea civ
Vizualizați organigrama și statul de funcții pentru anul 2025 în format pdf - Descarca

2025

 

 

Regulamentul de organizare şi funcţionare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat

 
        DISPOZITII GENERALE                                           Anexa  nr. 1
                                                                               La H.C.L. nr.120/29.05.2025
Art. 1 Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor denumit în continuare Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat - constituit în temeiul art. 1 alin. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 84/ 2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 372/ 2002, cu modificările şi completările ulterioare,  precum şi H.G. 2104/ 2004 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, constituirea patrimoniului si managementul resurselor umane, financiare si materiale, cu modificările şi completările ulterioare, se organizează şi funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Râmnicu Sărat, nivel de serviciu, fără personalitate juridică.
Art. 2
(1) Scopul  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat este acela de a exercita competenţele ce îi sunt date prin lege pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea de evidenţă a persoanelor.
(2) Activitatea acestui serviciu public se desfăşoară în interesul legitim al persoanei şi al comunităţii, în sprijinul instituţiilor şi autorităţilor statului, pe baza şi în executarea legii.
Art. 3
(1)  În vederea îndeplinirii atribuţiilor,  Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat este constituit, potrivit prevederilor art. 4, alin 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001, cu modificările şi completările ulterioare, prin reorganizarea compartimentului  de stare civilă din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Râmnicu Sărat şi a Formaţiunii de Evidenţă a Persoanei  din Mun. Rm. Sărat.
(2)  Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat are în componenţă următoarele structuri organizatorico – funcţionale:   două compartimente.
(3)  Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor are atribuţii pe linie de:
a)    - evidenţă a persoanelor şi eliberare a actelor de identitate;
b)    - stare civilă;
c)    – informatică;
d)    – secretariat şi  arhivă;
 Art. 4.  
 Atribuţiile principale ale Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat sunt următoarele:
a)    întocmeşte, ţine evidenţa şi eliberează, certificatele de stare civilă şi a actelor de identitate;
b)    înregistrează actele şi faptele de stare civilă, precum şi menţiunile şi modificările intervenite în statutul civil, în domiciliul şi reşedinţa persoanei, în condiţiile legii;
c)    constată desfacerea căsătoriei, prin divorţ, dacă soţii sunt de acord cu divorţul şi nu au copii minori, născuţi din căsătorie sau adoptaţi.
d)    întocmeşte şi păstrează registrele de stare civilă, în condiţiile legii;
e)    la solicitarea instanţelor, efectuează verificări cu privire la anularea, completarea, ori modificarea actelor de stare civilă, declararea dispariţiei sau a morţii pe cale judecătorească şi înregistrarea tardivă a naşterii;
f)    primeşte cererile de înscriere de menţiuni cu privire la modificările intervenite în străinătate, în statutul civil al persoanei, determinate de divorţ, adopţie, schimbare de nume şi/ sau prenume, precum şi documentele ce susţin cererile respective, pe care le înaintează D.G.E.P., în vederea avizării înscrierii menţiunilor corespunzătoare sau, după caz, a emiterii aprobării;
g)    primeşte cererile de rectificare a actelor de stare civilă şi efectuează verificări pentru stabilirea cu exactitate a erorilor depistate în cuprinsul actelor de stare civilă sau a menţiunilor înscrise pe acestea, întocmesc documentaţia şi referatul cu propuneri de aprobare sau respingere şi le înaintează D.J.E.P., pentru aviz prealabil, în vederea emiterii dispoziţiei de aprobare/ respingere de rectificare de către primarul unităţii administrative-teritoriale competente;
h)    întocmeşte, completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă, şi orice menţiuni efectuate pe actele de stare civilă, în condiţiile legii;
i)    înscrie sau transcrie actele de stare civilă ale cetăţenilor români întocmite de autorităţile străine în Registrele de stare civilă române în condiţiile legii.
j)    furnizează, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţă a populaţiei, date necesare pentru actualizarea Registrului naţional de evidenţa a persoanelor;
k)    furnizează, în condiţiile legii, la solicitarea autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, judeţe şi locale, agenţilor economici ori a cetăţenilor, datele de identificare şi de adresă ale persoanei;
l)    actualizează, utilizează şi valorifică Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor, care conţine datele de identificare şi adresele cetăţenilor care au domiciliul în raza de competenţă teritorială a serviciului public comunitar respectiv;
m)    constată contravenţii şi aplică sancţiuni, în condiţiile legii;
n)     primeşte cererile si documentele necesare   în vederea eliberării actelor de identitate;
o)    ţine registrele de evidenţă, pentru fiecare categorie de documente eliberate;
p)    îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin reglementările legale în materie, în sarcina sa.
 
CAPITOLUL II
PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE  SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR AL MUNICIPIULUI RÂMNICU SĂRAT
 
Art. 5    Patrimoniul  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat format din bunuri mobile şi imobile, face parte din Patrimoniul Municipiului Râmnicu Sărat şi este loc de folosinţă distinct.
Art. 6    Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Serviciului de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat se asigură din prevederi bugetare.
Art. 7
(1) Veniturile obţinute din activitatea  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat sunt venituri ale bugetului local, în condiţiile prevăzute de lege.
(2)   Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat poate primii donaţii şi sponsorizări, în condiţiile prevăzute de lege.
Art. 8  Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget, se aprobă de către ordonatorul principal de credite. Ordonatorul principal de credite este Primarul Municipiului Râmnicu Sărat.
Art. 9   Necesarul minim de dotări cu materiale şi alte bunuri destinate desfăşurării activităţii Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat, se stabileşte în mod unitar, la nivelul ţării, prin normativele elaborate de D.G.E.P. – Bucureşti.
 
CAPITOLUL III
ORGANIZAREA  SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR AL MUNICIPIULUI RÂMNICU SĂRAT
 
Art. 10       Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat este alcătuit conform Organigramei prezentate în Anexa 2 – din două  compartimente:
a)    Compartimentul de  Evidenţă a Persoanelor;
b)    Compartimentul de Stare Civilă.
 
Art. 11      Numărul de posturi, natura acestora, condiţiile de încadrare şi nivelul de salarizare sunt cele stabilite prin Organigramă şi Statele de funcţii aprobate de Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Sărat şi cele prevăzute în actele normative în materie.
 Art. 12    
(1)  Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat prin Compartimentul de Evidenţă a Persoanelor deserveşte populaţia Municipiului Râmnicu Sărat, precum şi populaţia din 19 comune limitrofe arondate, până când acestea îşi vor constitui S.P.C.L.E.P. proprii.
(2) Comunele arondate sunt următoarele: Balta Albă. Bălăceanu,  Buda, Boldu, Cochirleanca, Ghergheasa, Grebănu, Mărgăriteşti, Murgeşti,  Pardoşi, Podgoria, Puieşti, Racoviţeni, Rîmnicelu, Topliceni, Valea Rîmnicului, Valea Salciei, Vîlcelele,  Ziduri.
(3) Modificările arondării actuale ale Serviciului Public Comunitar local de Evidenţă a Persoanelor se stabileşte prin Hotărâre a Consiliului Judeţean, la propunerea Serviciului Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor, cu avizul prealabil  al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor;
Art. 13       Organele de conducere, coordonare şi control ale  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat sunt următoarele:
a)    Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Sărat;
b)    Primarul Municipiului Râmnicu Sărat;
c)    Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor  Judeţ Buzău;
d)    Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, Bucureşti;
e)    Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici Bucureşti.
Art. 14       Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Sărat aprobă următoarele:
a)    Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat, precum şi modificarea şi completarea acestuia, cu avizul D.G.E.P. Bucureşti;
b)    Structura organizatorică a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat - organigrama, statul de funcţii, numărul de personal şi planul de ocupare al funcţiilor publice - cu avizul D.G.E.P. Bucureşti şi al A.N.F.P. Bucureşti;
c)    Numirea şi eliberarea din funcţie a şefului de serviciu al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat, cu avizul D.G.E.P. Bucureşti;
 
Art. 15   Primarul Municipiului Râmnicu Sărat are următoarele competenţe:
a)    aprobă fişa postului, îndatoririle şi împuternicirile şefului serviciului, în condiţiile legii;
b)    aprobă şi promovează proiecte de hotărâri în Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Sărat pentru Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat;
c)    emite dispoziţii de resortul  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat, în aplicarea legii şi a hotărârilor Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Sărat.
 
Art. 16  În îndeplinirea prerogativelor cu care este investit, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat cooperează şi colaborează cu celelalte structuri ale Consiliului Local al Municipiului Râmnicu Sărat, ale Ministerului Afacerilor Interne, Consiliului Judeţean Buzău, Prefecturii Judeţului Buzău pe probleme de interes comun, precum şi cu alte autorităţi publice, agenţi economici, asociaţii şi fundaţii şi cu persoane fizice, potrivit legii.
 
Art. 17
(1) Sediul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat este în Str. Nicolae Bălcescu nr. 2A.
(2) Sediul poate fi schimbat la o altă adresă, în Municipiul Râmnicu Sărat, prin hotărâre a Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Sărat
 
Art. 18    Antetul documentelor şi corespondenţei Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat va avea următorul conţinut: „România, Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Sărat, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor ”.
 
Art. 19     Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat dispune de ştampilă proprie, de formă rotundă cu următorul conţinut „România, Consiliul Local al Municipiului Râmnicu Sărat,  Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor”.
 
Art. 20     Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat cuprinde funcţionari publici, angajaţi, cărora le sunt aplicabile dispoziţiile Legii nr. 188/ 1999, privind statutul funcţionarilor publici, republicată, şi O.U.G. 57/2019, privind Codul Admnistrativ, coroborate cu prevederile dreptului comun în materie.
Art. 21    Angajarea, promovarea şi evaluarea activităţii personalului, se realizează în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile.
Art. 22
(1)  Funcţionarii publici vor fi numiţi în funcţii publice pe o perioadă nedeterminată cu excepţia cazurilor de suspendare a raporturilor de serviciu, perioadă pe care pot fi numiţi funcţionari publici pe durată determinată, în condiţiile legii.
(2)  Funcţiile publice vacante vor fi ocupate prin: promovare, transfer, redistribuire, recrutare sau alte modalităţi prevăzute expres de O.U.G. 57/2019, privind Codul Admnistrativ.
 
 
CAPITOLUL IV
MANAGEMENTUL  SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR AL MUNICIPIULUI RÂMNICU SĂRAT
 
Art. 24
(1) Conducerea curentă a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat este asigurată de un şef serviciu.
(2) Şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat, este numit sau eliberat din funcţie prin hotărâre a Consiliului Local, în condiţiile legii cu avizul D.G. E.P. Bucureşti, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. 2 din Metodologia aprobată prin H.G. nr. 2.104/ 2004.
(3) Şeful  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat are următoarele atribuţii:
a)    conduce, coordonează şi controlează întreaga activitate a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat;
b)    răspunde de administrarea legală şi eficientă a întregului patrimoniu al Municipiului Râmnicu Sărat dat în folosinţă  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat;
c)    fundamentează cheltuielile aferente exerciţiului bugetar pe care îl predă compartimentului de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului
d)    asigură aprovizionarea cu materiale consumabile şi alte materiale necesare  bunei funcţionării a activităţii serviciului, precum şi întreţinerea curăţeniei şi igienei   la locul unde îşi desfăşoară activitatea Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, pe baza referatelor aprobate de ordonatorul principal de credite  şi cu încadrarea în limitele bugetare aprobate.
e)    dispune orice alte măsuri privind activitatea curentă a serviciului, în condiţiile legii, ale avizelor D.G.E.P. Bucureşti şi A.N.F.P, a hotărârilor Consiliului Local al Municipiului Râmnicu Sărat şi a dispoziţiilor Primarului Municipiului Râmnicu Sărat;
f)    reprezintă Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat în relaţiile cu terţii şi semnează actele care angajează Municipiul Râmnicu Sărat alături de ordonatorul principal de credite, pe baza şi în limitele legilor, a avizelor D.G.E.P. Bucureşti, A.N.F.P., a hotărârilor Consiliul Local al Municipiului Râmnicu sărat şi a dispoziţiilor Primarului Municipiului Râmnicu Sărat;
g)    propune primarului împuternicirea, prin dispoziţie, a unor funcţionari publici din cadrul personalului instituţiei, de a constata contravenţiile şi de a aplica sancţiunile, în conformitate cu prevederile legale;
h)    şeful serviciului poate să delege din atribuţiile sale;
i)    şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat, exercită orice alte atribuţii care îi revin conform prevederilor legale în materie;
j)    şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat răspunde, potrivit legii, în faţa Primarului şi a Consiliului Local al Municipiului Râmnicu Sărat de întreaga activitate pe care o desfăşoară.
Art. 25   Şeful  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat programează, organizează, coordonează şi controlează activitatea personalului din subordine.
Art. 26      Activitatea desfăşurată de către structurile  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat, în scopul realizării atribuţiilor, are la bază relaţii de autoritate (ierarhice, funcţionale, de coordonare, de control şi de cooperare) potrivit atribuţiilor stabilite pentru fiecare compartiment, în parte.
Art. 27
 (1)   Relaţiile de autoritate ierarhice se stabilesc între şeful serviciului şi  compartimentele subordonate în scopul organizării, menţinerii şi perfecţionării stării de funcţionalitate a sistemului.
 (2)   Organigrama serviciului public comunitar este prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
Art. 28     În cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat se stabilesc relaţii de
colaborare, pentru îndeplinirea sarcinilor specifice şi în vederea integrării obiectivelor în ansamblul serviciului.
Art. 29     La nivelul  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat, activitatea de control şi coordonare este atributul şefului serviciului şi se realizează direct.
Art. 30    Conducerea serviciului este exercitată de şeful de serviciu , iar în lipsa lui, de către un funcţionar desemnat în acest scop.
 
CAPITOLUL V
ATRIBUŢIILE STRUCTURILOR ORGANIZATORICO – FUNCŢIONALE
ATRIBUŢII PE LINIE DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR
ŞI ELIBERARE A ACTELOR DE IDENTITATE
 
Art. 31  
(1) COMPARTIMENTUL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR este subordonat şefului de serviciu.
(2) Atribuţii şi competenţe:
a.    asigură activitatea de eliberare a actelor de identitate, sens în care primeşte, analizează şi soluţionează cererile pentru eliberarea actelor de identitate, schimbarea domiciliului şi acordarea vizei de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legale;
b.    înregistrează toate cererile, în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru;
c.    pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea dispoziţiilor legale, a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de evidenţă a persoanelor;
d.    formulează propuneri pentru îmbunătăţirea muncii modificarea metodologiilor de lucru etc;
e.    întocmeşte situaţiile statistice, sintezele ce conţin activităţile desfăşurate lunar, trimestrial şi anual, în cadrul biroului, precum şi procesele verbale de scădere de gestiune;
f.    răspunde de activităţile de selecţionare, creare, folosire şi păstrare a arhivei specifice;
g.    asigură securitatea documentelor biroului;
h.    preia imaginea cetăţenilor care solicită eliberarea actelor de identitate;
i.    actualizează Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor cu informaţiile din cererile cetăţenilor pentru eliberarea actului de identitate, precum şi din comunicările autorităţilor publice prevăzute de lege;
j.    răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formularele necesare eliberării actelor de identitate;
k.    identifică – pe baza menţiunilor operative – elementele urmărite, cele cu interdicţia prezenţei în anumite localităţi şi anunţă unităţile de poliţie în vederea luării măsurilor legale ce se impun;
l.    înmânează actele de identitate titularilor care au solicitat eliberarea acestora;
m.    eliberează acte de identitate persoanelor internate în unităţile sanitare şi de protecţie socială, precum şi celor aflate în arestul unităţilor de poliţie ori în unităţile de detenţie din zona de responsabilitate;
n.    deserveşte prin staţia mobilă cele  19 comune limitrofe arondate Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat;
o.    colaborează cu formaţiunile de poliţie organizând în comun acţiuni şi controale la locuri de cazare în comun, hoteluri, moteluri, campinguri şi alte unităţi de cazare turistică, în vederea identificării persoanelor nepuse în legalitate pe linie de evidenţă a populaţiei, precum şi a celor urmărite în temeiul legii;
p.    furnizează în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţă a persoanelor datele necesare pentru actualizarea R.N.E.P;
q.    desfăşoară activităţi de primire, examinare şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor;
r.    desfăşoară activităţi de punere în legalitate a persoanelor cu acte de identitate ca urmare a stabilirii domiciliului din străinătate în România;
s.    asigură colaborarea şi schimbul permanent de informaţii cu unităţile operative ale M.A.I, în scopul realizării operative şi de calitate a sarcinilor comune ce le revin, în temeiul legii;
t.    soluţionează cererile formaţiunilor operative din M.A.I., S.R.I., S.P.P., Justiţie, Parchet, M.Ap.N., persoane fizice şi juridice privind verificarea şi identificarea persoanelor fizice;
u.    organizează, asigură conservarea şi utilizează, în procesul muncii, evidenţele locale;
v.    acordă sprijin în vederea identificării operative a persoanelor internate în unităţile sanitare, ce nu posedă asupra lor acte de identitate;
w.      preia din Registrul naţional de evidenţă a   persoanelor, datele privind persoana fizică în baza comunicărilor nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârstă de 0-14 ani, precum şi datele privind persoanele decedate;
x.    sesizează dispariţia, în alb, a tipizatelor înseriate pe linie de evidenţă a persoanelor;
y.    îndeplineşte şi alte atribuţii dispuse, în limita legii, de conducerea serviciului.
ATRIBUŢII PE LINIE DE STAREA CIVILĂ
 Art.32        
(1) COMPARTIMENTUL DE STARE CIVILĂ este subordonat şefului serviciului .
(2) Atribuţii şi competenţe:
a.    Asigură introducerea, actualizarea, exploatrea şi valorificarea Sistemul informatic integrat   pentru emiterea actelor de stare civilă;
b.    întocmeşte, la cerere sau din oficiu, potrivit legii, acte de naştere, de căsătorie şi de deces şi eliberează certificatele doveditoare;
c.    primeşte cererile de divorţ pe cale administrativă, semnate personal de către ambii soţi, în faţa ofiţerului delegat de la primăria care are în păstrare actul de căsătorie sau pe raza căreia se află ultima locuinţă comună a soţilor, înregistrează cererile de divorţ pe cale administrativă, în Registrul  de intrare ieşire al cererilor de divorţ şi acordă soţilor un termen de  30 zile calendaristice, pentru eventuala retragere a acestora:
d.    confruntă documentele cu care se face dovada identităţii solicitanţilor (cererile de divorţ pe cale administrativă, certificatele de naştere, certificatul de căsătorie şi actele de identitate şi, după caz, declaraţiile pe propria răspundere, date în faţa ofiţerului de stare civilă,  în cazul în care ultima  locuinţă declarată  nu este aceiaşi cu  domiciliul sau reşedinţa  ambilor soţi înscris/ă în actul de identitate) şi constituie dosarul de divorţ:
e.    constată desfacerea căsătoriei  prin acordul soţilor în condiţiile Metodologiei cu privire la  aplicarea unitară a dispoziţiilor  în materie de stare civilă, aprobată prin H.G. nr. 255/2024, eliberează certificatul de divorţ care va fi înmânat foştilor soţi într-un termen  de 5 zile lucrătoare;
f.    solicită prin intermediul structurii de stare civilă din cadrul Serviciului Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor, alocarea, din Registrul unic al certificatelor de divorţ, a numărului  certificatului de divorţ, ce urmează a fi înscris pe acesta;
g.    înregistrează în R.N.E.P. , menţiunile referitoare la desfacerea căsătoriei pe cale administrativă,  în baza comunicărilor  transmise de către primăriile unităţilor admistrativ – teritoriale care are în păstrare actul de căsătorie, de primăriile unităţilor administrativ-teritoriale de la domiciliul soţilor care are în păstrare actul de căsătorie, de notarii publici;
h.    înscrie menţiuni, în condiţiile legii şi a metodologiilor, pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimite comunicări de menţiuni pentru înscriere în registre, exemplarul I sau II, după caz;
i.    înscrie sau transcrie actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, în registrele de stare civilă române, în condiţiile legii;
j.    întocmeşte, completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă, precum şi orice menţiuni făcute pe actele de stare civilă şi pe actele de identitate, în condiţiile legii;
k.    primeşte cererile de înscriere de menţiuni cu privire la modificările intervenite în străinătate, în statutul civil al persoanei, determinate de divorţ, adopţie, schimbare de nume şi/sau prenume, precum şi documentele ce susţin cererile respective, pe care le înaintează D.G.E.P., în vederea avizării înscrierii menţiunilor corespunzătoare sau, după caz, a emiterii aprobării;
l.    eliberează, gratuit, la cererea autorităţilor publice, extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă, precum şi fotocopii ale documentelor aflate în arhiva proprie, cu respectarea prevederilor Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale, precum şi ale Regulametului european nr. 679/2016 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
m.    pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale, a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea pe linie de stare civilă;
n.    înregistrează toate cererile în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru;
o.    răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formulare;
p.    trimite, structurilor de evidenţă a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P., la care este arondată unitatea administrativ-teritorială, în termen de 10 zile de la data întocmirii actului de stare civilă sau a modificărilor intervenite în statutul civil, comunicări nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al cetăţenilor români; actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut act de identitate se trimit la structura de evidenţă a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P. de la ultimul loc de domiciliu;
q.    trimite centrelor militare, până la data de 5 (cinci) ale lunii următoare înregistrării decesului, livretul militar sau adeverinţa de recrutare a persoanei supuse obligaţiilor militare;
r.    întocmeşte buletinele statistice de naştere, de căsătorie şi de deces, în conformitate cu normele Institutului Naţional de Statistică pe care le trimite lunar Direcţiei Judeţene de Statistică Buzău;
s.    ia măsuri de păstrare în condiţii corespunzătoare a registrelor şi certificatelor de stare civilă pentru a evita deteriorarea sau dispariţia acestora;
t.    atribuie codul numeric personal (CNP), pe baza listelor de coduri precalculate, pe care le arhivează şi le păstrează în condiţii depline de securitate;
u.    propune, anual, necesarul de registre, certificate de stare civilă, formulare, imprimate auxiliare şi cerneală specială, pentru anul următor, şi îl comunică Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor, spre aprobare;
v.    se îngrijeşte de reconstituirea prin copiere a registrelor de stare civilă pierdute ori distruse – parţial sau total–după exemplarul existent certificând exactitatea datelor înscrise;
w.    ia măsuri de reconstituire sau întocmire ulterioară a actelor de stare civilă, în cazurile prevăzute de lege;
x.    înaintează către Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor, exemplarul II al registrului de stare civilă, în termen de 30 de zile, de la data când toate filele din registru au fost completate, după care au fost operate toate menţiunile din exemplarul I;
y.    sesizează imediat Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor, în cazul dispariţiei unor documente de stare civilă cu regim special;
z.    primeşte cererile şi eliberează livretele de familie, iar în cazul căsătoriilor se eliberează din oficiu;
aa.    primeşte cererile şi efectuează verificări cu privire la schimbarea numelui pe cale administrativă şi transcrierea certificatelor de stare civilă procurate în străinătate şi, în cazul aprobării acestor cereri, operează menţiunile în registrele de stare civilă;
bb.    primeşte cererile de rectificare a actelor de stare civilă şi efectuează verificări pentru stabilirea cu exactitate a erorilor depistate în cuprinsul actelor de stare civilă sau a menţiunilor înscrise pe acestea, întocmeşte documentaţia şi referatul cu propuneri de aprobare sau respingere şi le înaintează D.J.E.P., pentru aviz prealabil, în vederea emiterii dispoziţiei de aprobare/respingere de rectificare de către primar;
cc.    după înscrierea menţiunii corespunzătoare în actul de naştere, serviciul public transmite o comunicare cu privire la schimbarea numelui Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor, Direcţiei Generale de Paşapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Direcţiei cazier judiciar, statistică şi evidenţe operative din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau, după caz, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, de la locul de domiciliu al solicitantului;
dd.    la solicitarea instanţelor judecătoreşti efectuează verificări cu privire la anularea, completarea, ori modificarea actelor de stare civilă, declararea dispariţiei sau a morţii pe cale judecătorească şi înregistrarea tardivă a naşterii;
ee.    desfăşoară activităţi de primire, examinare, evidenţă şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor;
ff.    asigură colaborarea şi schimbul permanent de informaţii cu unităţile operative ale M.A.I., în scopul realizării operative şi de calitate a sarcinilor comune ce revin în temeiul legii;
gg.    formulează propuneri pentru îmbunătăţirea muncii, modificarea  metodologiilor de lucru etc;
hh.    întocmeşte situaţiile statistice, sintezele ce conţin activităţile de desfăşurate lunar, trimestrial şi anual, în cadrul Serviciului de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat precum şi procesele verbale de scădere din gestiune;
ii.    răspunde de activităţile de selecţionare, creare, folosire şi păstrare a arhivei;
jj.    execută acţiuni şi controale, cu personalul propriu sau în colaborare cu formaţiunile de ordine publică, în unităţile sanitare şi de protecţie socială, în vederea depistării persoanelor a căror naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă şi a persoanelor cu identitate necunoscută;
kk.    colaborează cu formaţiunile de poliţie pentru identificarea unor cadavre şi persoane cu identitate necunoscută, precum şi a părinţilor copiilor abandonaţi;
ll.    pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale, a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de stare civilă;
mm.    îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite, în limita legii, de conducerea serviciului.
 
ATIBUŢII PE LINIE INFORMATICĂ
 
Art.33   Atribuţiile pe linie informatică a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat sunt realizate de către Biroul de Evidenţă al Persoanelor, după cum urmează:
a)    actualizează Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor cu datele privind persoana fizică în baza comunicărilor înaintate de ministere şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi a documentelor prezentate de cetăţeni cu ocazia soluţionării cererilor acestora;
b)    preia în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor datele privind persoana fizică în baza comunicărilor nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârsta de 0-14 ani, precum şi actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut acte de identitate;
c)    preia imaginea cetăţenilor care solicită eliberarea actelor de identitate şi a paşapoartelor;
d)    actualizează R.N.E.P. cu datele necesare constituirii lotului pentru producţia cărţilor de identitate;
e)    operează în baza de date locală data înmânării cărţii de identitate;
f)    execută activităţi pentru întreţinerea preventivă a echipamentelor din dotare;
g)    evidenţiază incidentele de hard-soft şi de aplicaţie;
h)    clarifică neconcordanţele dintre nomenclatorul arterelor de circulaţie şi situaţia din teren, respectiv din documentele cetăţenilor;
i)    rezolvă erorile din R.N.E.P. (constatate cu ocazia unor verificări sau semnalate de alţi utilizatori);
j)    furnizează, în condiţiile legii, datele de identificare şi de adresă ale persoanei către autorităţile şi instituţiile publice centrale, judeţe şi locale, agenţii economici şi către cetăţeni;
k)    colaborează cu primarul localităţii în vederea actualizării listelor electorale permanente;
l)    administrează reţeaua şi domeniul sistemului informatic pe probleme de competenţa serviciului public comunitar local;
m)    execută operaţii de instalare a sistemelor de operare a software-ului de bază şi de aplicaţie pe echipamentele de calcul care compun sistemul informatic local şi participă la depanarea şi repunerea în funcţiune a echipamentelor de calcul, împreună cu specialiştii în domeniu;
n)    asigură protecţia datelor şi informaţiilor gestionate şi ia măsuri de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi secrete de serviciu;
o)    execută alte sarcini stabilite, în limita legii, de conducerea serviciului;
p)    desfăşoară activităţi pentru administrarea reţelei locale de calculatoare, precum şi a utilizatorilor la nivel de sistem de operare (parole, drepturi de acces, etc.);
q)    actualizează R.N.E.P, cu menţiunile operative, precum şi cu informaţiile preluate din comunicările primite şi extrage din R.J.E.P. situaţii statistice pe linie de evidenţă a persoanelor, utilizând aplicaţii informatice puse la dispoziţie de D.G.E.P., conform metodologiilor de lucru.
 
 
ATRIBUŢII PE LINIE DE SECRETARIAT,
  ARHIVĂ ŞI RELAŢII CU PUBLICUL
 
Art. 34 – În domeniul secretariat, arhivă şi relaţii cu publicul, Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat are următoarele principale atribuţii:
a)    primeşte, înregistrează în registrele serviciului şi ţine evidenţa ordinelor, dispoziţiilor, instrucţiunilor, regulamentelor, ştampilelor şi sigiliilor, asigurând repartizarea lor în cadrul serviciului;
b)    asigură înregistrarea în registrele serviciului a intrării/ieşirii tuturor documentelor şi clasarea acestora în vederea arhivarea acestora;
c)    repartizează corespondenţa, şi o predă după executarea operaţiunilor de înregistrare în registrele special destinate;
d)    expediază corespondenţa, întocmeşte plicurile ce urmează a fi expediate, borderourile de expediţie şi le predă Serviciului de Relaţii cu Publicul din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Râmnicu Sărat;
e)    asigură primirea şi înregistrarea petiţiilor la nivelul serviciului şi urmăreşte rezolvarea acestora în termenul legal;
f)    organizează şi desfăşoară activitatea de primire în audienţă a cetăţenilor de către conducerea serviciului sau lucrătorul desemnat;
g)    centralizează principalii indicatori realizaţi, verifică modul de îndeplinire a sarcinilor propuse şi întocmeşte sintezele, situaţiile comparative şi analizele activităţilor desfăşurate periodic;
h)    transmite Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor, sintezele şi analizele întocmite;
i)    asigură constituirea fondului arhivistic al serviciului, din documentele rezultate din activitatea de profil.
CAPITOLUL VI
DISPOZIŢIILE FINALE ŞI TRANZITORII
 
Art. 35
(1) Atribuţiile şefului serviciului şi a funcţiilor de execuţie, sunt prevăzute în fişele postului.
(2) În raport cu modificările intervenite în structura sau activitatea instituţiei, fişele posturilor funcţionarilor publici vor fi reactualizate, cu aprobarea şefului serviciului.
(3) Fişa postului şefului serviciului va fi actualizată numai cu aprobarea Primarului.
Art. 36 Pe baza extraselor din prezentul regulament, şeful serviciului întocmeşte fişele posturilor pentru toate funcţiile din structură, care se aprobă în condiţiile legii.
 
Art. 37 Direcţia Juridică din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Râmnicu Sărat va asigura asistenţa juridică şi reprezentarea intereselor Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat în justiţie.
 
Art. 38       
(1) Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat îşi va organiza arhiva proprie operativă, pe care o va păstra în conformitate cu prevederile legale.
(2) Organizarea şi asigurarea întreţinerii, exploatării şi selecţionării fondului arhivistic neoperativ constituit la nivelul serviciului, în conformitate cu dispoziţiile legale în materie, va fi asigurată de către Serviciul Relaţii cu Publicul din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Râmnicu Sărat.
(3) Atribuţiile referitoare la primirea, înregistrarea expedierea corespondenţei şi gestiunea timbrelor revin Serviciul Relaţii cu Publicul din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Râmnicu Sărat.

  Art. 39
(1)Personalul  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat este obligat:
a)    să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament;
b)    să manifeste grijă, disciplină, iniţiativă şi o bună colaborare la îndeplinirea sarcinilor specifice;
c)    să răspundă personal pentru conţinutul, forma şi legalitatea actelor şi a materialelor scrise pe care le întocmesc în cadrul competenţelor lor;
d)    să asigure confidenţialitatea actelor şi informaţiilor instituţiei, în conformitate cu prevederile legale în materie.
(2) Personalul  Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Râmnicu Sărat răspunde de întreaga activitate pe care o desfăşoară în faţa şefului serviciului.
 
 Art. 40      Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică potrivit prevederilor legale în vigoare.
 
 Art. 41      Prevederile prezentului Regulament se completează, de drept, cu prevederile actelor normative.
 
 Art. 42      Modificările prezentului Regulament se vor realiza prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Râmnicu Sărat, cu avizul prealabil al D.G.E. P. – Bucureşti
 
 
Attachment Size
Cerere pentru eliberarea actului de identitate 668.93 KB
Cerere pentru eliberarea actului de identitate cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate şi reşedinţa în România 637.71 KB
Cerere pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei 675.93 KB
Cerere pentru eliberarea actului de identitate ca urmarea a schimbării domiciliului din străinătate în România 692.49 KB
Declaraţie privind schimbarea domiciliului / stabilirea reşedinţei 236.93 KB
ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII CETĂŢENILOR ROMÂNI CU DOMICILIUL ÎN STRĂINĂTATE, CARE LOCUIESC TEMPORAR ÎN ROMÂNIA 87.19 KB
ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE LA DOBÂNDIREA CETĂŢENIEI ROMÂNE 101.84 KB
ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII 53.31 KB
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI 106.21 KB
ELIBERAREA PRIMULUI ACT DE IDENTITATE DUPĂ ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI 79.84 KB
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA EXPIRAREA TERMENULUI DE VALABILITATE, MODIFICAREA DATELOR DE STARE CIVILĂ, ANULAREA DOCUMEN 77.86 KB
ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR CARE SE ADRESEAZĂ SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR 80.72 KB
ÎNSCRIEREA ÎN ACTUL DE IDENTITATE A MENŢIUNII PRIVIND STABILIREA REŞEDINŢEI 49.56 KB
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA PIERDEREA, FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIORAREA ACTULUI DE IDENTITATE DEŢINUT ANTERIOR 69.04 KB
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA SCHIMBAREA DOMICILIULUI, SCHIMBAREA DENUMIRII STRĂZII SAU A RENUMEROTĂRII IMOBILELOR 79.16 KB
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA SCHIMBAREA DOMICILIULUI DIN STRĂINĂTATE ÎN ROMÂNIA 75.33 KB
CONTRAVALOAREA ACTELOR DE IDENTITATE - DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU SE POATE FA 46.14 KB
TERMEN ELIBERARE ACTE DE IDENTITATE 425.31 KB
- ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA PRESCHIMBAREA BULETINULUI DE IDENTITATE 77.86 KB
ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA SCHIMBAREA DOMICILIULUI 80.37 KB
ÎNREGISTRAREA NAŞTERII 182.42 KB
ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI 191.95 KB
ÎNREGISTRAREA DECESULUI 59.29 KB
Sesizare pentru deschiderea procedurii succesorale - Anexa 24 - Procedura 69.37 KB
Cerere Anexa 24 (tipărită față/verso) 102.78 KB
Cerere solicitare duplicat certificate 93.84 KB
Cerere solicitare Anexa 9 71.3 KB
Cerere inregistrare tardiva a nasterii 82.65 KB
Cerere transcriere certificate 88.35 KB
Cerere rectificare acte de stare civilă 78.79 KB
Cerere solicitare Livret de familie 117.59 KB
Cerere de divort 238.66 KB
Cerere solicitare extras multilingv 163.64 KB
Cerere de schimbare de nume 140.8 KB
CARTE ELECTRONICA IDENTITATE MINORI SUB 14 ANI 74.21 KB
INFORMATII CARTE ELECTRONICA IDENTITATE 95.12 KB
Informatii CEI si CIS 80.34 KB
Publicații de căsătorie pentru anul 2025

 

Descarcă

Nr. crt.
Numele de familie și prenumele soțului
Vârsta soțului
Domiciliul soțului
Numele de familie și prenumele soției
Vârsta soției
Domiciliul soției
Data înregistrării declarației de căsătorie
Data oficierii căsătoriei
Încuviințarea părinților /tutorelui
Vezi Publicație
1
BANU IONEL
61
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
BUCUR ECATERINA
59
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
09.01.2024
20.01.2024
NU
Descarcă
2
NEAGU IONEL ADRIAN
41
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
CĂLIN MĂDĂLINA
36
RĂDUCEȘTI, BUZĂU
13.01.2025
23.01.2025
NU
Descarcă
3
PETRE FLORIN
37
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
BUSUIOC MĂDĂLINA MARINELA
32
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
21.01.2025
31.01.2025
NU
Descarcă
4
NIȚULESCU BOGDAN CONSTANTIN
50
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
GÂRBAN DUMITRA ADRIANA
50
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
03.02.2025
14.02.2025
NU
Descarcă
5
OLTEANU FLORIN ION
27
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
TOADER CAMELIA
34
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
03.02.2025
14.02.2025
NU
Descarcă
6
HOBINCU ALEXANDRU PETRE
32
GALAȚI, JUD. GALAȚI
VASILE MARIA
29
BUCUREȘTI SECTOR 6
07.02.2025
17.02.2025
NU
Descarcă
7
FÎSTAC RĂZVAN FLORIN
36
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
BASALIC OANA GABRIELA
32
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
10.02.2025
22.02.2025
NU
Descarcă
8
ENE IONUȚ
26
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
NEICU MIRELA GEORGIANA
23
SCUTELNICI, JUD. BUZĂU
13.02.2025
24.02.2025
NU
Descarcă
9
NEAGU GIORGIAN RĂZVAN
31
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
NAN ȘTEFANIA IZABELA
19
BOLDU, JUD BUZĂU
25.02.2025
07.03.2025
NU
Descarcă
10
NEGOIȚĂ MIRCEA
53
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
UNGUREANU MARINELA
48
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
25.02.2025
07.03.2025
NU
Descarcă
11
MIRONESCU GEORGE EMANUEL
35
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
NĂUT MIRELA ELVIRA
35
BUCUREȘTI SECTORUL 4
05.05.2025
15.05.2025
NU
Descarcă
12
PANAIT COSMIN
29
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
FLORIAN CRISTINA
27
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
06.05.2025
16.05.2025
NU
Descarcă
13
BLEANDĂ IONUȚ
27
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
DRĂGAN ELENA
25
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
12.05.2025
01.06.2025
NU
Descarcă
14
RIZEA VALENTIN
26
BUCUREȘTI, SECTORUL 3
OANCEA ROXANA VALENTINA
36
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
19.05.2025
29.05.2025
NU
Descarcă
15
GHIMPU VASILE
18
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
MIHĂLCICĂ ANDREEA
23
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
20.05.2025
30.05.2025
NU
Descarcă
16
DEDIU MARIUS
41
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
STĂNESCU MIRELA
42
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
20.05.2025
15.06.2025
NU
Descarcă
17
NOAPTEȘ COSTIN RĂZVAN
38
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
PRIALĂ IRINA
32
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
22.05.2025
07.06.2025
NU
Descarcă
18
CIOCÎRLAN GEORGE
42
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
COMAN OANA VIOLETA
29
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
26.05.2025
06.06.2025
NU
Descarcă
19
LICĂ MARIUS GABRIEL
35
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
LEICA ANDREEA CĂTĂLINA
26
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
26.05.2025
14.06.2025
NU
Descarcă
20
CHIVOIU NICU ANDREI
26
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
MINȚOIU IULIA MARINA
26
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
26.05.2025
14.06.2025
NU
Descarcă
21
ȘTEFAN RĂZVAN IULIAN
28
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
GÎRTOI RALUCA
27
FOTIN, BUZĂU
27.05.2025
14.06.2025
NU
Descarcă
22
TUDORACHE ALEXANDRU IONUȚ
31
RÂMNICELU, BUZĂU
MIHĂESCU MĂDĂLINA ADINA
28
RÂMNICELU, BUZĂU
27.05.2025
06.06.2025
NU
Descarcă
23
PAVEL GABRIEL
26
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
PAVEL LIVIA VIOLETA
26
GHERGHEASA, BUZĂU
27.05.2025
12.06.2025
NU
Descarcă
24
STOICA VALENTIN
39
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
HAPCA ALEXANDRA ELENA
31
GRIVITA, BOTOSANI
03.06.2025
14.06.2025
NU
Descarcă
25
SOLOMON CRISTIAN IULIAN
51
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
BRASOVEANU GABRIELA
52
MORENI, DAMBOVITA
05.06.2025
29.06.2025
NU
Descarcă
26
CIORNEI BOGDAN VALENTIN
31
MARASESTI, VRANCEA
DRAGAN CRISTINA ELENA
26
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
06.06.2025
19.06.2025
NU
Descarcă
27
GANEA PAUL
64
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
TOADER LICA
57
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
06.06.2025
18.06.2025
NU
Descarcă
28
TIVGA EUGEN
54
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
MANU LAURA CRISTINA
54
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
18.06.2025
11.07.2025
NU
Descarcă
29
FRONE IULIAN PAUL
32
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
HARANITA MADALINA BIANCA
28
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
24.06.2025
04.07.2025
NU
Descarcă
30
MIHAI LIVIU
32
PODGORIA, BUZAU
JIPIANU ALEXANDRA ANDREEA
29
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
24.06.2025
19.07.2025
NU
Descarcă
31
VASILE COSMIN CATALIN
32
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
RUSU ILINCA MADALINA
26
PIATRA NEAMT, NEAMT
30.06.2025
12.07.2025
NU
Descarcă
32
TOMA IULIAN
29
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
MIHALCEA DENISA MADALINA
25
RAMNICELU, BUZAU
30.06.2025
10.07.2025
NU
Descarcă
33
IVAN CODRUT
31
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
NISTOR MARINA DENISA
24
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
30.06.2025
19.07.2025
NU
Descarcă
34
OPREA GEORGE VALENTIN
50
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
ALEXE MARIA
41
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
01.07.2025
13.07.2025
NU
Descarcă
35
DUMITRU CHIHLIMBAR STRUGUREL
31
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
BADEA FLORENTINA
27
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
02.07.2025
12.07.2025
NU
Descarcă
36
PIRIIALA IONUT CATALIN
32
OREAVUL, BUZAU
TOIA GABRIELA CRISTINA
30
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
03.07.2025
19.07.2025
NU
Descarcă
37
MESCA VASILE CATALIN
28
RÂMNICU SĂRAT, BUZĂU
SCHIOPU IULIANA DANIELA
26
BUCURESTI, SECTOR3, BUCURESTI
03.07.2025
19.07.2025
NU
Descarcă
38
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Descarcă
39
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Descarcă
40
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Descarcă
41
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Descarcă
42
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Descarcă
 

 

 

 

 

Anunțuri importante:

 

anunt

 

INFORMAȚII GENERALE DESPRE CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE
Modalitate programare online:
PROGRAMĂRILE ONLINE PENTRU CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI:

https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/
Tarif CEI și modalitate de plată:
Prima Carte Electronică de Identitate (CEI) se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Tarif CEI 0-14 ani - 67 lei
Tarif Carte Identitate Simplă(fără CIP) - 38 lei
Plata se poate efectua DOAR la CEC BANK sau la automatele de plată SELFPAY
Termen de valabilitate CEI+CIS
Cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:
    a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 - 2 ani;
    b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 şi 14 ani;
    c) cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
    d) cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
    e) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.
Cartea de identitate electronică pentru MINORI
Minorul cu vârsta sub 14 ani depune cererea pentru eliberarea actului de identitate electronic trebuie să fie însoţit de către AMBII părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal. Tarif CEI 0-14 ani - 67 lei.
Minorul cu vârsta între 14 - 18 ani depune cererea pentru eliberarea actului de identitate însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal.

ATENŢIE:
Începând cu data de 01.07.2025 nu se mai emit cărţi de identitate model 1997.
Documentele emise sunt:
•Carte electronică de identitate (cu CIP) care, la prima eliberare este gratuită în limita fondurilor aprobate în PNRR, şi poate fi folosită ca document de călătorie în străinătate;
• Documentele pentru cartea electronică de identitate se depun numai prin programare exclusiv online, prin accesarea portalului hub servicii mai: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/
• Cartea de identitate simplă (fără CIP), se achită, contravaloarea acesteia de 38 lei la CEC, şi nu constituie document de călătorie în străinătate;

- Termenul de eliberare este de 30 zile, pentru carte de identitate simpla. 

- Termenul de eliberare este de 20 de zile pentru carte de identitate electronica.


ATENŢIE!
Eliberare carte de identitate electronică pentru minorii sub 14 ani (opţional)
Începând cu data de 01.07.2025 se eliberează, opţional, carte electronică de identitate şi copiilor cu vârsta sub 14 ani (0-14 ani);     
 Cartea electronică, în acest caz se va elibera la solicitarea:
•    ambilor părinţi;
•    reprezentantului legal;
•    a părintelui supravieţuitor;
•    a părintelui căruia i-a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;
•    a părintelui care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătoreşti rămase definivă, sau după caz, în temeiul unei ordonanţe preşedinţiale date în condiţiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
•    a persoanei desemnate din cadrul serviciului social public sau al unui furnizor privat acreditat, destinat protecţiei sociale a copilului, separat temporar sau definitiv de părinţi, unde se află minorul, sau a persoanei căreia i-a fost dat în plasament copilul;
Ordonanţa preşedinţială trebuie să cuprindă în mod expres faptul că persoana în favoarea căreia s-a dispus exercitarea autorităţii părinteşti are dreptul de a solicita eliberarea cărţii electronice de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani sau de a-şi exprima acordul în acest sens;
În situaţia în care există neînţelegeri între părinţi cu privire la exprimarea acordului  ori unul dintre părinţi se află în imposibilitatea de a-şi exprima voinţa, cartea electronică de identitate se eliberează în baza unei hotărâri judecătoreşti rămase definitivă;
ATENŢIE!  - nu se eliberează carte de identitate simplă persoanelor care nu au împlinit vârsta de 14 ani.
Cartea electronică de identitate pentru minorii cu vărsta  0- 14 ani se eliberează astfel:
1.    cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0-2 ani;
2.    cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2- 14 ani;
Până la împlinirea vârstei de 14 ani, cartea electronică de identitate, se eliberează astfel:
1.    pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani fără imaginile impresiunilor papilare;
2.    începând cu vârsta de 12 ani, minorilor li se eliberează cărţi electronice de idenittate cu imaginile impresiunilor papilare;
Documente necesare:
•    certificatul de naştere, (cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române), original;
certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ (însoţit  de convenţie – de acordul parental)/hotărârea judecătorească  de divorţ definitivă/irevocabilă (se prezintă atât hotărârea primei instanţe, cât şi cele emise în căile de atac), după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi, original;
•    actele de identitate ale părinţilor sau al reprezentantului legal, original;
•    documentul cu care face dovada achitării contravalorii cărţii electronice de identitate, în valoare de 67 lei, care se poate achita la ghişeele unităţilor “CEC BANK” sau la staţia de plată “SELFPAY”
•    IMPORTANT!
Pentru eliberarea cărţii electronice de identitate minorilor sub 14 ani, este obligatorie programarea pe site-ul: https//hub.mai.gov.ro.