STATUTUL ŞI REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
Imprimare Email
Scris de Politia Locală   
Vineri, 28 Ianuarie 2011 07:50

REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE

 A POLITIEI LOCALE RM-SARAT

 

    CAP. I

    Dispoziţii generale

    ART. 1

    Prevederile prezentului regulament reglementează modul de organizare şi funcţionare a Poliţiei Locale Rm-Sarat şi se aplică personalului Poliţiei Locale Rm-Sarat organizate în conformitate cu dispoziţiile Legii poliţiei locale nr. 155/2010 si H.G. 1.332/2010, Regulamentul cadru de organizare si functionare al politiei locale.

    ART. 2

    În baza regulamentului-cadru , Consiliul Local al municipiului Rm-Sarat aproba,  cu respectarea prevederilor  Legii nr. 155/2010, regulamentul de organizare şi funcţionare a Poliţiei Locale.

     CAP. II

    Organizarea poliţiei locale şi categorii de funcţionari publici

     ART. 3

    (1) La nivelul  municipiului Rm-Sarat  poliţia locală se organizează, în condiţiile legii,  ca instituţie publică de interes local, cu personalitate juridică prin preluarea posturilor si personalului politiei comunitare precum si ale structurilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Ramnicu Sarat cu atributii in domeniul disciplinei in constructii, protectia mediului si comert.

Numarul de posturi este de 43 de functii. Personalul politiei locale se compune din 40  functionari publici cu functii specifice de politist local - alin.2), litera a) – f)  si 3 functii publice generale - alin.2) , litera g).

    (2) În cadrul poliţiei locale se organizează:

    a) serviciul  de ordine şi linişte publică ;

    b) serviciul de disciplina si siguranta rutiera;

    c) compartimentul de disciplină în construcţii şi afişajul stradal;

    d) compartimentul de protecţie a mediului;

    e) compartimentul de inspectie comercială;

    f) compartimentul de evidenţă a persoanelor

    g) compartimentul de resurse umane,contabilitate si administrativ.

    ART. 4

    (1) Funcţiile publice din poliţia locală, inclusiv funcţiile publice specifice de poliţist local, în raport cu nivelul studiilor necesare ocupării, se clasifică după cum urmează:

    a) clasa I cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare sunt necesare studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalent;

    b) clasa a II-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare sunt necesare studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă;

    c) clasa a III-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare sunt necesare studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat.

    (2) Funcţionarii publici din poliţia locală numiţi în funcţiile publice prevăzute pentru clasele a II-a şi a III-a pot ocupa numai funcţii publice de execuţie.

    ART. 5

    (1) După nivelul atribuţiilor, funcţionarii publici din cadrul poliţiei locale pot fi:

    a) funcţionari publici de conducere;

    b) funcţionari publici de execuţie.

    (2) Funcţionarii publici de conducere din cadrul poliţiei locale Rm-Sarat sunt numiţi, în conformitate cu prevederile   Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în una dintre următoarele funcţii publice:

    a) director executiv;

    b) director adjunct;

    c) şef serviciu;

    ART. 6

    Funcţia publică de execuţie este structurată pe grade profesionale astfel:

    a) superior, ca nivel maxim;

    b) principal;

    c) asistent;

    d) debutant.

     CAP. III

    Selecţionarea, pregătirea şi numirea personalului poliţiei locale

     ART. 7

    (1) Funcţionarii publici din poliţia locală pot fi numiţi debutanţi sau definitivi, în condiţiile Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) La terminarea perioadei de stagiu, activitatea funcţionarilor publici debutanţi din poliţia locală se evaluează în conformitate cu procedura de evaluare a activităţii funcţionarilor publici debutanţi.

    ART. 8

    (1) La înfiinţarea poliţiei locale, personalul acesteia se preia de la poliţia comunitară, precum şi de la structurile din aparatul de specialitate al primarului,cu incadrarea in numarul de posturi aprobat de Consiliul Local.

    (2) Preluarea personalului se face pe funcţii publice de aceeaşi categorie, clasă sau acelaşi grad profesional, prin hotărâre a autorităţii deliberative a administraţiei publice locale.

    ART. 9

    (1) Funcţiile publice vacante din cadrul poliţiei locale se ocupă potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Condiţiile de organizare şi de desfăşurare a concursului sau a examenului pentru ocuparea functiei publice deconducere de director executiv se stabilesc prin hotărâre a Consiliului Local, la propunerea primarului  cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    (3)Pentru incadrarea personalului din compartimentele responsabile cu protectia mediului, inspectie comerciala si a personalului cu atributii de control pe linia disciplinii in constructii, pe functiile publice vacante, candidatii trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii specifice:

- studii superioare de specialitate;

- vechime in specialitatea conform functiei pentru care se organizeaza concurs..

    ART. 10

    Personalul contractual din cadrul poliţiei locale care exercită atribuţiile prevăzute la art. 6 lit. h) din Legea nr. 155/2010 trebuie să îndeplinească şi condiţiile prevăzute la art. 39 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare. Angajarea acestuia se face cu respectarea prevederilor art. 40 din Legea nr. 333/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 11

    (1) Instituţiile de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor în care se desfăşoară programe de formare iniţială prevăzute la art. 18 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 155/2010, numărul cursanţilor şi perioadele în care se realizează aceste programe de formare iniţială, precum şi cuantumul cheltuielilor de şcolarizare/cursant se stabilesc anual prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.

    (2) Pentru stabilirea cadrului organizatoric prevăzut la alin. (1), structura Ministerului Administraţiei şi Internelor cu atribuţii în relaţia cu comunităţile locale centralizează propunerile instituţiilor beneficiare şi prezintă la structura centrală de pregătire de la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor repartizarea numerică şi pe judeţe a acestor solicitări.

    (3) Programele de formare iniţială sunt structurate pe module, parcurse prin cursuri la zi cu durata de 3 luni.

    (4) Pentru funcţiile publice de conducere, în programele de studiu se prevede obligatoriu un modul de management, cu durata de minimum 30 de ore.

    (5) Instituţiile de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor stabilite potrivit alin. (1) constituie seriile de pregătire a cursanţilor, în baza solicitărilor instituţiilor beneficiare transmise acestora de către structura centrală de pregătire, în limita numărului de locuri, în ordinea transmiterii cererilor.

    (6) Pentru a se constitui o grupă de studiu în cadrul seriei de pregătire este necesar un număr minim de 15 cursanţi. În situaţia în care nu se poate constitui nicio grupă în cadrul seriei de pregătire, precum şi în situaţia în care numărul înscrierilor depăşeşte numărul de locuri aprobat, cei înscrişi se redistribuie la alte instituţii organizatoare, în limita numărului de locuri prevăzut pentru acestea, cu acordul instituţiilor beneficiare.

    (7) Finalizarea programelor de formare se face prin examen de absolvire, conform planului de învăţământ.

    (8) Examenul de absolvire a programelor de formare iniţială se susţine în faţa unei comisii numite prin dispoziţie a şefului sau ordin al comandantului instituţiei organizatoare, după caz. Comisia este constituită din 2 sau 3 specialişti din afara instituţiei organizatoare şi 1-3 reprezentanţi ai acesteia care au organizat programul de formare profesională. La examen pot asista şi reprezentanţi ai beneficiarilor programelor de formare profesională care au delegaţie solicitată în acest sens şi eliberată de către structura de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

    (9) În urma promovării examenului, poliţiştii locali obţin un certificat de absolvire eliberat în condiţiile legii de către instituţia organizatoare de specialitate, cu menţionarea competenţelor profesionale dobândite, cuantificate în credite transferabile. Certificatele de absolvire sunt tipărite cu antetul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi au regimul prevăzut de lege pentru documentele de studii.

    ART. 12

    Poliţiştii locali care promovează programele de formare iniţială prevăzute la art. 11 alin. (1) încheie un angajament de serviciu prin care se obligă să lucreze în poliţia locală o perioadă de cel puţin 5 ani de la data promovării examenului.

    ART. 13

    (1) La numirea în funcţia publică, funcţionarii publici din poliţia locală depun jurământul de credinţă prevăzut de Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Refuzul depunerii jurământului prevăzut la alin. (1) se consemnează în scris şi atrage revocarea actului administrativ de numire în funcţia publică, în condiţiile legii.

    (3) Jurământul de credinţă este semnat de către funcţionarul public din poliţia locală în două exemplare, unul păstrându-se la dosarul personal, iar cel de-al doilea se înmânează semnatarului.

    (4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplică şi funcţionarilor publici din poliţia locală proveniţi din rândul poliţiştilor comunitari, în măsura în care nu au depus jurământul prevăzut la art. 23 din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 2.295/2004.

    ART. 14

    Dacă funcţionarului public din poliţia locală numit în funcţia publică îi încetează raporturile de serviciu din motive imputabile acestuia, înaintea expirării perioadei prevăzute în angajamentul de serviciu, se aplică prevederile art. 38 alin. (4) din Legea nr. 155/2010.

     CAP. IV

    Atribuţiile personalului poliţiei locale.

     ART. 15

    (1) Şeful poliţiei locale îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului şi are următoarele atribuţii:

    a) organizează, planifică şi conduce întreaga activitate a poliţiei locale;

    b) întreprinde măsurile necesare pentru încadrarea cu personal corespunzător;

    c) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către întregul personal a prevederilor legale;

    d) răspunde de pregătirea profesională continuă a personalului din subordine;

    e) aprobă planurile de pază întocmite pentru obiectivele din competenţă;

    f) studiază şi propune unităţilor beneficiare de pază introducerea amenajărilor tehnice şi a sistemelor de alarmare împotriva efracţiei;

    g) analizează trimestrial activitatea poliţiei locale şi indicatorii de performanţă stabiliţi de comisia locală de ordine publică;

    h) asigură informarea operativă a consiliului local al Municipiului Rm-Sarat, a structurii teritoriale corespunzătoare a Poliţiei Române, precum şi a Jandarmeriei Române despre evenimentele deosebite ce au avut loc în cadrul activităţii poliţiei locale;

    i) reprezintă poliţia locală în relaţiile cu alte instituţii ale statului, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale şi colaborează cu organizaţii neguvernamentale, precum şi cu persoane fizice şi juridice pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite de lege;

    j) asigură ordinea interioară şi disciplina în rândul personalului din subordine, având dreptul să propună acordarea de recompense şi aplicarea de sancţiuni în condiţiile legii;

    k) propune primarului/primarului general adoptarea de măsuri pentru eficientizarea activităţii;

    l) asigură măsurile pentru rezolvarea operativă a cererilor, a sesizărilor şi a reclamaţiilor cetăţenilor, în conformitate cu prevederile legale;

    m) organizează şi participă la audienţele cu cetăţenii;

    n) întocmeşte sau aprobă aprecierile de serviciu ale personalului, potrivit competenţei;

    o) coordonează activitatea de evidenţă, aprovizionare, de repartizare, de întreţinere şi de păstrare, în condiţii de siguranţă, a armamentului şi a muniţiei din dotare;

    p) urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea şi utilizarea corespunzătoare a acestora;

    q) întreprinde măsuri de aprovizionare şi menţinere în stare de funcţionare a aparaturii de pază şi alarmare, radiocomunicaţii şi a celorlalte amenajări destinate serviciului de pază şi ordine;

    r) menţine legătura permanentă cu beneficiarii privind modul în care se desfăşoară activitatea de pază, semnalează neregulile referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale şi propune măsurile necesare pentru creşterea eficienţei pazei;

    s) analizează contribuţia funcţionarilor publici din poliţia locală la menţinerea ordinii şi liniştii publice, la constatarea contravenţiilor în domeniile prevăzute de lege şi ia măsuri de organizare şi îmbunătăţire a acesteia;

    ş) organizează şi execută controale tematice şi inopinate asupra modului în care sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către funcţionarii publici din poliţia locală;

    t) organizează sistemul de alarmare a personalului în cazuri deosebite;

    ţ) organizează activităţile de protecţie a muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor;

    u) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.

    (2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, şeful poliţiei locale emite decizii cu caracter obligatoriu pentru întregul personal din subordine.

    ART. 16

    Conducătorul structurii de ordine şi linişte publică şi pază a bunurilor se subordonează şefului poliţiei locale şi are următoarele atribuţii specifice, în funcţie de responsabilităţile încredinţate:

    a) organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului poliţiei locale cu atribuţii în menţinerea ordinii şi liniştii publice şi asigurarea pazei bunurilor;

    b) întocmeşte planurile de pază ale obiectivelor din competenţă;

    c) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către personalul din subordine a prevederilor legale ce reglementează activitatea de pază, menţinerea ordinii şi a liniştii publice, regulile de convieţuire socială şi integritatea corporală a persoanelor;

    d) ţine evidenţa sancţiunilor contravenţionale aplicate de personalul din subordine;

    e) asigură pregătirea de specialitate a personalului din subordine, în conformitate cu tematica stabilită;

    f) informează de îndată conducerea poliţiei locale despre toate evenimentele deosebite înregistrate în activitatea de pază şi menţinere a ordinii publice şi ţine evidenţa acestora;

    g) analizează lunar activitatea personalului din subordine;

    h) întreprinde măsuri eficiente pentru ca întregul personal să execute corespunzător sarcinile ce îi revin, să aibă o comportare civilizată, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense şi sancţiuni corespunzătoare;

    i) participă, alături de conducerea poliţiei locale, la întocmirea sau reactualizarea planului de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;

    j) întocmeşte zilnic nota cu principalele evenimente şi o prezintă şefului poliţiei locale;

    k) asigură instruirea zilnică a poliţiştilor locali cu privire la cunoaşterea situaţiei operative din zona de competenţă.

    ART. 17

    (1) Conducătorul structurii din domeniul circulaţiei pe drumurile publice se subordonează şefului poliţiei locale şi are următoarele atribuţii specifice, în funcţie de responsabilităţile încredinţate:

    a) stabileşte, în colaborare cu şeful serviciului rutier, respectiv al Brigăzii Rutiere din cadrul Poliţiei Române, itinerarele de patrulare şi intervalele orare de patrulare în zonele de competenţă;

    b) organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului din subordine cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice;

    c) asigură continuitatea dispozitivului rutier în zona de competenţă, pe bază de grafice de control, întocmite în colaborare cu şeful serviciului rutier, respectiv al Brigăzii Rutiere din cadrul Poliţiei Române;

    d) coordonează activitatea personalului din subordine la acţiuni proprii şi participă, conform solicitării, la acţiunile organizate de unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române sau de către administratorul drumului public;

    e) propune şefului serviciului rutier, respectiv al Brigăzii Rutiere din cadrul Poliţiei Române, în situaţii deosebite, luarea unor măsuri de reglementare, cum ar fi închidere, restricţionare pentru anumite categorii de participanţi la trafic a circulaţiei, în anumite zone sau sectoare ale drumului public;

    f) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către personalul din subordine a prevederilor legislaţiei rutiere;

    g) asigură instruirea zilnică a poliţiştilor locali cu privire la cunoaşterea situaţiei operative din zona de competenţă şi periodic instruieşte personalul din subordine cu privire la cunoaşterea şi respectarea regulilor de circulaţie şi, cu precădere, cu privire la modul de poziţionare pe partea carosabilă şi la semnalele pe care trebuie să le adreseze participanţilor la trafic;

    h) ia măsuri pentru ca în exercitarea atribuţiilor ce le revin poliţiştii locali care execută activităţi în domeniul circulaţiei pe drumurile publice să poarte uniforma specifică cu înscrisuri şi însemne distinctive, conform prevederilor legale;

    i) ţine evidenţa proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor întocmite de personalul din subordine şi monitorizează punerea în executare a amenzilor contravenţionale, cu respectarea prevederilor legale în domeniu;

    j) organizează şi execută controale asupra activităţii desfăşurate de efectivele din subordine;

    k) analizează lunar activitatea desfăşurată de personalul din subordine în domeniul circulaţiei pe drumurile publice;

    l) ia măsuri pentru ca personalul din subordine să execute sarcinile ce îi revin în conformitate cu prevederile legale, să aibă un comportament civilizat, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense sau, după caz, sancţiuni corespunzătoare;

    m) întocmeşte zilnic nota cu principalele evenimente şi o prezintă şefului poliţiei locale.

    (2) În exercitarea atribuţiilor ce le revin, poliţiştii locali care desfăşoară activităţi în domeniul circulaţiei pe drumurile publice sunt obligaţi:

    a) să poarte peste uniforma specifică, în funcţie de anotimp, vestă sau scurtă cu elemente reflectorizante, pe care este imprimată emblema "POLIŢIA LOCALĂ ";

    b) să poarte caschetă cu coafă albă;

    c) să efectueze semnalele adresate participanţilor la trafic, potrivit dispoziţiilor legale care reglementează circulaţia pe drumurile publice.

    ART. 18

    Coordonatorul structurii de disciplină în construcţii şi afişajul stradal se subordonează şefului poliţiei locale şi are următoarele atribuţii specifice, în funcţie de responsabilităţile încredinţate:

    a) organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului poliţiei locale cu atribuţii în verificarea şi menţinerea disciplinei în construcţii, respectiv în verificarea respectării normelor legale privind afişajul stradal;

    b) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către subordonaţi a prevederilor legale ce reglementează activitatea compartimentului;

    c) asigură pregătirea de specialitate a personalului din subordine, în conformitate cu tematica stabilită;

    d) asigură şi răspunde de utilizarea tehnicii aflate în dotarea compartimentului;

    e) gestionează şi asigură circulaţia şi operarea documentelor, inclusiv arhivarea acestora;

    f) informează de îndată conducerea poliţiei locale despre toate evenimentele survenite în activitatea compartimentului şi ţine evidenţa acestora;

    g) analizează lunar activitatea personalului din subordine;

    h) desfăşoară activităţi pentru ca întregul personal să execute corespunzător sarcinile ce îi revin, să aibă o comportare civilizată, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense şi sancţiuni corespunzătoare;

    i) întocmeşte zilnic nota cu principalele evenimente şi o prezintă şefului poliţiei locale.

    ART. 19

    Coordonatorul structurii de protecţie a mediului din cadrul poliţiei locale se subordonează şefului poliţiei locale şi are următoarele atribuţii specifice, în funcţie de responsabilităţile încredinţate:

    a) organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului poliţiei locale cu atribuţii în verificarea şi asigurarea respectării legii în domeniul protecţiei mediului, conform atribuţiilor prevăzute de lege;

    b) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către subordonaţi a prevederilor legale ce reglementează activitatea compartimentului;

    c) asigură pregătirea de specialitate a personalului din subordine, în conformitate cu tematica stabilită;

    d) ţine evidenţa sancţiunilor contravenţionale aplicate de personalul din subordine;

    e) stabileşte măsurile referitoare la utilizarea tehnicii aflate în dotarea compartimentului şi răspunde de modul de îndeplinire a acestora;

    f) gestionează şi asigură circulaţia şi operarea documentelor, inclusiv arhivarea acestora;

    g) informează de îndată conducerea poliţiei locale despre toate evenimentele survenite în activitatea compartimentului şi ţine evidenţa acestora;

    h) analizează lunar activitatea personalului din subordine;

    i) desfăşoară activităţi pentru ca întregul personal să execute corespunzător sarcinile ce îi revin, să aibă o comportare civilizată, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense şi sancţiuni corespunzătoare;

    j) întocmeşte zilnic nota cu principalele evenimente şi o prezintă şefului poliţiei locale.

    ART. 20

    Coordonatorul structurii de activitate comercială se subordonează şefului poliţiei locale şi are următoarele atribuţii specifice, în funcţie de responsabilităţile încredinţate:

    a) organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului poliţiei locale cu atribuţii în verificarea activităţii comerciale;

    b) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către subordonaţi a prevederilor legale ce reglementează activitatea compartimentului;

    c) asigură pregătirea de specialitate a personalului din subordine, în conformitate cu tematica stabilită;

    d) ţine evidenţa sancţiunilor contravenţionale aplicate de personalul din subordine;

    e) stabileşte măsurile referitoare la utilizarea tehnicii aflate în dotarea compartimentului şi răspunde de modul de îndeplinire a acestora;

    f) gestionează şi asigură circulaţia şi operarea documentelor, inclusiv arhivarea acestora;

    g) informează de îndată conducerea poliţiei locale despre toate evenimentele survenite în activitatea compartimentului şi ţine evidenţa acestora;

    h) analizează lunar activitatea personalului din subordine;

    i) desfăşoară activităţi pentru ca întregul personal să execute corespunzător sarcinile ce îi revin, să aibă o comportare civilizată, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense şi sancţiuni corespunzătoare;

    j) întocmeşte zilnic nota cu principalele evenimente şi o prezintă şefului poliţiei locale.

    ART. 21

    Coordonatorul structurii cu atribuţii pe linie de evidenţă a persoanelor se subordonează şefului poliţiei locale şi are următoarele atribuţii specifice, în funcţie de responsabilităţile încredinţate:

    a) organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului poliţiei locale cu atribuţii în domeniul evidenţei persoanelor;

    b) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către funcţionarii publici din poliţia locală, din subordine, a actelor normative ce reglementează activitatea de evidenţă a persoanelor;

    c) asigură cunoaşterea şi respectarea întocmai de către întregul personal din poliţia locală a prevederilor legale ce reglementează prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;

    d) participă, alături de conducerea poliţiei locale, la încheierea protocoalelor standard de cooperare cu serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor pe linia distribuirii de cărţi de alegător şi a punerii în legalitate a persoanelor cu acte de identitate expirate şi a minorilor peste 14 ani, care nu au acte de identitate;

    e) colaborează cu şefii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor în vederea realizării sarcinilor privind distribuirea cărţilor de alegător şi a punerii în legalitate a persoanelor cu acte de identitate expirate şi a minorilor peste 14 ani, care nu au acte de identitate;

    f) urmăreşte şi răspunde de punerea în aplicare de către funcţionarii publici din poliţia locală, din subordine, a prevederilor protocoalelor standard încheiate cu serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor;

    g) ţine evidenţa sancţiunilor contravenţionale aplicate de personalul din subordine;

    h) întocmeşte zilnic nota cu principalele evenimente şi o prezintă şefului poliţiei locale.

    ART. 22

    Personalul contractual care execută activităţi de pază are următoarele atribuţii specifice:

    a) verifică, în timpul serviciului, locurile şi punctele vulnerabile, existenţa şi starea încuietorilor, a amenajărilor tehnice şi a sistemelor de pază şi alarmare şi ia, în caz de nevoie, măsurile care se impun;

    b) cunoaşte prevederile legale privind accesul în obiective şi regulile stabilite în planurile de pază;

    c) supraveghează ca persoanele cărora li s-a permis accesul în incintă, pe baza documentelor stabilite, să se deplaseze numai în locurile pentru care au primit permisiunea de acces;

    d) nu părăseşte postul încredinţat decât în situaţiile şi condiţiile prevăzute în consemnul postului;

    e) verifică obiectivul încredinţat spre pază, cu privire la existenţa unor surse care ar putea produce incendii, explozii sau alte evenimente grave. În cazul în care acestea s-au produs, ia primele măsuri de salvare a persoanelor şi a bunurilor, precum şi pentru limitarea consecinţelor acestor evenimente şi sesizează organele competente;

    f) în cazul săvârşirii unei infracţiuni flagrante, ia măsuri de predare a făptuitorului structurilor Poliţiei Române competente potrivit legii. Dacă făptuitorul a dispărut, asigură paza bunurilor, nu permite pătrunderea în câmpul infracţional a altor persoane şi anunţă unitatea de poliţie competentă, întocmind totodată proces-verbal cu cele constatate;

    g) face uz de armamentul din dotare numai cu respectarea strictă a prevederilor legale.

    ART. 23

    În executarea atribuţiilor prevăzute de lege în domeniul ordinii şi liniştii publice, poliţiştii locali desfăşoară următoarele activităţi:

    a) acţionează în zona de competenţă stabilită prin planul de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale, precum şi pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice sau curăţeniei localităţii;

    b) intervin la solicitările dispeceratului la evenimentele semnalate prin Serviciul de urgenţă 112, pe principiul "cel mai apropiat poliţist de locul evenimentului intervine", în funcţie de specificul atribuţiilor de serviciu stabilite prin lege şi în limita competenţei teritoriale;

    c) acţionează, în condiţiile art. 6 lit. k) din Legea nr. 155/2010, pentru depistarea persoanelor şi a bunurilor urmărite în temeiul legii;

    d) participă la executarea măsurilor stabilite în situaţii de urgenţă;

    e) în cazul constatării în flagrant a unei fapte penale, imobilizează făptuitorul, iau măsuri pentru conservarea locului faptei, identifică martorii oculari, sesizează imediat organele competente şi predau făptuitorul structurii Poliţiei Române competente teritorial, pe bază de proces-verbal, în vederea continuării cercetărilor;

    f) conduc la sediul poliţiei locale/structurii Poliţiei Române competente persoanele suspecte a căror identitate nu a putut fi stabilită, în vederea luării măsurilor ce se impun;

    g) verifică şi soluţionează sesizările şi reclamaţiile primite din partea cetăţenilor unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, legate de problemele specifice compartimentului.

    h) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin lege.

    ART. 24

    Planul de ordine si siguranta publica al municipiului se elaboreaza de comisi locala de ordine publica in baza reglementarilor in domeniu emise prin ordin al ministrului administratiei si internelor.

    ART. 25

Politistii locali cu atributii in domeniul circulatiei pe drumurile publice desfasoara urmatoarele activitati specifice:

a) asigură fluenţa circulaţiei pe drumurile publice din raza teritorială de competenţă, având dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducătorilor de autovehicul exclusiv pentru îndeplinirea atribuţiilor conferite de prezenta lege în domeniul circulaţiei pe drumurile publice;

b) verifică integritatea mijloacelor de semnalizare rutieră şi sesizează nereguli constatate privind funcţionarea semafoarelor,starea indicatoarelor şi a marcajelor rutiere şi acordă asistenţă în zonele unde se aplică marcaje rutiere;

c) participă la acţiuni comune cu administratorul drumului pentru înlăturarea efectelor fenomenelor naturale, cum sunt: ninsoare abundentă, viscol, vânt puternic, ploaie torenţială,grindină, polei şi alte asemenea fenomene, pe drumurile publice;

d) participă, împreună cu unităţile/structurile teritoriale alePoliţiei Române, la asigurarea măsurilor de circulaţie ocazionate de adunări publice, mitinguri, marşuri, demonstraţii, procesiuni,

acţiuni de pichetare, acţiuni comerciale promoţionale, manifestări cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum şi de alte activităţi care se desfăşoară pe drumul public şi implică aglomerări de persoane;

e) sprijină unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române înasigurarea măsurilor de circulaţie în cazul transporturilor speciale şi al celor agabaritice pe raza teritorială de competenţă;

f) acordă sprijin unităţilor/structurilor teritoriale ale Poliţiei Române în luarea măsurilor pentru asigurarea fluenţei şi siguranţei traficului;

g) asigură, în cazul accidentelor soldate cu victime, paza locului acestor accidente şi ia primele măsuri ce se impun pentru conservarea urmelor, identificarea martorilor şi a făptuitorilor şi,dacă se impune, transportul victimelor la cea mai apropiată unitate sanitară;

h) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staţionarea, parcarea autovehiculelor şi accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar;

i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind masa maximă admisă şi accesul pe anumite sectoare de drum, având dreptul de a efectua semnale de oprire a conducătorilor acestor vehicule;

j) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor rutiere de către pietoni, biciclişti, conducători de mopede şi vehicule cu tracţiune animală;

k) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la circulaţia în zona pietonală, în zona rezidenţială, în parcuri şi zone de agrement, precum şi pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semnul internaţional pentru persoanele cu handicap;

l) aplică prevederile legale privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale;

m) cooperează cu unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române pentru identificarea deţinătorului/utilizatorului autovehiculului ridicat ca urmare a staţionării neregulamentare sau al autovehiculelor abandonate pe domeniul public.

   ART. 26

    Poliţiştii locali cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului desfăşoară următoarele activităţi:

    a) verifică respectarea programului de lucrări privind asigurarea curăţeniei stradale de către firmele de salubritate;

    b) verifică respectarea măsurilor de transportare a resturilor vegetale rezultate de la toaletarea spaţiilor verzi, de către firmele abilitate;

    c) verifică respectarea obligaţiilor privind întreţinerea curăţeniei de către instituţiile publice, operatorii economici, persoanele fizice şi juridice, respectiv curăţenia faţadelor, a locurilor de depozitare a diferitelor materiale, a anexelor gospodăreşti, a terenurilor aferente imobilelor pe care le deţin sau în care funcţionează, a trotuarelor, a rigolelor, a căilor de acces, a parcărilor, a terenurilor din apropierea garajelor şi a spaţiilor verzi;

    d) verifică respectarea normelor privind păstrarea curăţeniei în locurile publice;

    e) veghează la respectarea standardelor şi a normelor privind nivelul de zgomot şi poluarea sonoră;

    f) verifică respectarea normelor privind păstrarea curăţeniei albiilor râurilor şi a cursurilor de ape ce traversează unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială;

    g) veghează la respectarea normelor privind protejarea şi conservarea spaţiilor verzi;

    h) veghează la aplicarea legislaţiei în vigoare privind deversarea reziduurilor lichide şi solide pe domeniul public, în ape curgătoare şi în lacuri;

    i) verifică respectarea prevederilor legale de mediu de către operatorii economici, în limita competenţelor specifice autorităţilor administraţiei publice locale;

    j) constată contravenţii şi aplică sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea prevederilor lit. a)-i).

    ART. 27

    Poliţiştii locali cu atribuţii în domeniul activităţii comerciale desfăşoară următoarele activităţi:

    a) constată contravenţii şi aplică sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea regulilor de comerţ stabilite prin lege, în limita competenţelor specifice autorităţilor administraţiei publice locale;

    b) urmăresc dezvoltarea ordonată a comerţului şi desfăşurarea activităţilor comerciale în locuri autorizate de primar în vederea eliminării oricărei forme privind comerţul ambulant neautorizat;

    c) controlează respectarea normelor legale privind comercializarea produselor agroalimentare şi industriale în pieţe, în târguri şi în oboare;

    d) colaborează cu organele de control sanitare, sanitarveterinare şi de protecţie a consumatorilor, în exercitarea atribuţiilor de serviciu;

    e) controlează modul de respectare a obligaţiilor ce revin operatorilor economici cu privire la afişarea preţurilor;

    f) verifică dacă în incinta unităţilor de învăţământ, a căminelor şi a locurilor de cazare pentru elevi şi studenţi, precum şi pe aleile de acces în aceste instituţii se comercializează sau se expun spre vânzare băuturi alcoolice, tutun;

    g) verifică modul de respectare a normelor legale privind amplasarea materialelor publicitare la tutun şi băuturi alcoolice;

    h) verifică şi soluţionează sesizările şi reclamaţiile primite din partea cetăţenilor, legate de problemele specifice compartimentului.

    ART. 28

    Poliţiştii locali cu atribuţii în domeniul disciplinei în construcţii şi afişajului stradal desfăşoară următoarele activităţi:

    a) constată contravenţii în cazul nerespectării normelor privind executarea lucrărilor de construcţii şi stabilesc măsurile necesare intrării în legalitate, în condiţiile legii;

    b) verifică existenţa autorizaţiei de construire şi respectarea documentaţiei tehnice autorizate pentru lucrările de construcţii;

    c) verifică legalitatea amplasării materialelor publicitare;

    d) verifică şi identifică imobilele şi împrejmuirile aflate în stadiu avansat de degradare;

    e) verifică şi soluţionează sesizările şi reclamaţiile primite din partea cetăţenilor, legate de problemele specifice compartimentului.

    ART. 29

    Poliţiştii locali cu atribuţii în domeniul evidenţei persoanelor desfăşoară următoarele activităţi:

    a) cooperează în vederea verificării datelor cu caracter personal cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale competente, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare;

    b) constată contravenţiile date în competenţă şi aplică sancţiunile, potrivit legii;

    c) verifică şi soluţionează sesizările şi reclamaţiile primite din partea cetăţenilor, legate de problemele specifice compartimentului.

    ART. 30

    Personalul contractual din cadrul poliţiei locale asigură paza bunurilor şi obiectivelor stabilite de consiliul local al Municipiului Rm-Sarat , prin hotărâri, cu respectarea prevederilor legale în domeniu.

    ART. 31

    Poliţia locală poate asigura, în condiţiile legii, paza transporturilor bunurilor şi a valorilor, constând în sume de bani, titluri de credite, cecuri sau alte înscrisuri de valoare, bijuterii, metale şi pietre preţioase, aparţinând municipiului Rm-Sarat.

    ART. 32

    (1) Pe timpul desfăşurării activităţilor de serviciu, pe raza municipiului Rm-Sarat personalul poliţiei locale poate folosi autovehicule cu însemnul distinctiv "POLIŢIA LOCALĂ", urmat de denumirea “Ramnicu Sarat” . Literele care compun inscripţia trebuie să fie de culoare neagră, pe fond alb, şi să aibă aceleaşi dimensiuni.

    (2) Însemnele nu trebuie să creeze confuzii cu denumirea altor instituţii sau autorităţi publice şi sunt amplasate pe toate laturile autovehiculului, portiere, portbagaj şi capotă, pentru a fi vizibile din orice poziţie.

    (3) Autovehiculele de patrulare sunt echipate, în mod obligatoriu, cu dispozitive de iluminare pentru emiterea de semnale speciale de avertizare luminoasă, de culoare albastră şi cu mijloace speciale de avertizare sonoră.

    ART. 33

    (1) Personalul poliţiei locale care a făcut uz de armă este obligat să acţioneze imediat pentru a se acorda primul ajutor şi asistenţă medicală persoanelor rănite.

    (2) Personalul poliţiei locale care a făcut uz de armă este obligat să anunţe de îndată cel mai apropiat organ de poliţie din cadrul Poliţiei Române, indiferent dacă au rezultat sau nu victime ori pagube materiale, conform prevederilor Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor şi al muniţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.

    (3) Fiecare situaţie în care s-a făcut uz de armă se raportează de urgenţă pe cale ierarhică. De îndată ce este posibil, raportul se întocmeşte în scris.

    (4) Dacă în urma uzului de armă se produce moartea sau vătămarea unei persoane, fapta se comunică de îndată procurorului competent, potrivit legii.

    ART. 34

    Atribuţiile personalului, altul decât cel prevăzut în prezentul capitol, încadrat în poliţia locală se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat de către consiliul local al municipilui Rm-Sarat.

     CAP. V

    Înfiinţarea şi funcţionarea dispeceratelor în cadrul poliţiei locale

     ART. 35

    Poliţia locală Rm-Sarat înfiinţeaza dispecerat propriu pentru:

    a) coordonarea activităţii personalului propriu şi intervenţia la evenimente, verificarea în baza de date a Ministerului Administraţiei şi Internelor a persoanelor şi autovehiculelor oprite pentru verificări, în condiţiile legii şi ale protocoalelor de colaborare încheiate cu structurile abilitate din cadrul ministerului;

    b) intervenţia la obiectivele asigurate cu pază aflate în proprietatea municipiul,ui Rm-Sarat sau în administrarea altor servicii/instituţii publice de interes local.

    ART. 36

    (1) Proiectarea, modificarea, instalarea, conectarea şi întreţinerea sistemelor de alarmare la obiectivele asigurate cu pază de către poliţia locală se realizează de către societăţi licenţiate în domeniul sistemelor de alarmare împotriva efracţiei, în condiţiile stabilite de cadrul legal privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor.

    (2) În funcţionare, dispeceratele de monitorizare ale poliţiei locale prevăzute la art. 35 asigură preluarea directă a semnalelor de la sistemele conectate, verificarea şi alertarea echipajelor de intervenţie, astfel încât să fie respectaţi timpii contractuali asumaţi şi cei maximali stabiliţi de cadrul legal privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor.

    (3) La dispeceratele de monitorizare ale poliţiei locale prevăzute la art. 35 se conectează  obiectivele asigurate cu pază de poliţia locală si cele prevazute la art. 35 lit. “b”.

    ART. 37

    (1) Convorbirile dispecerului se înregistrează şi se arhivează pe o perioadă de 30 de zile.

    ART. 38

    (1) Regulamentul de organizare şi funcţionare a dispeceratului prevăzut la art. 35 face parte integrantă din regulamentul de organizare şi funcţionare a poliţiei locale. – Anexa 1

    (2) Intervenţia la obiective si evenimente  se realizează de catre echipajele aflate in exercitarea atributiilor de serviciu conform principiului “cel mai apropiat politist de locul evenimentului intervine.”

    CAP. VI

    Mijloacele din dotare

 

    ART. 39

    (1) Poliţiştii locali din poliţia locală  au dreptul la uniformă de serviciu de protecţie specifică locului şi condiţiilor de desfăşurare a serviciului, care se acordă gratuit din resursele financiare ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale acestora sau din veniturile poliţiei locale, cu personalitate juridică, după caz.

    (2) Articolele din care se compune uniforma şi durata maximă de uzură sunt prevăzute în anexa nr. 2.

    (3) Descrierea uniformei de serviciu, a legitimaţiei de serviciu şi a însemnelor distinctive de ierarhizare ale poliţiştilor locali şi ale personalului contractual cu atribuţii în domeniul pazei bunurilor şi a obiectivelor de interes local sunt prevăzute în anexa nr. 2.

    (4) Uniforma şi însemnele distinctive se poartă în timpul executării serviciului, iar în situaţia în care sediile nu sunt dotate cu vestiare, acestea pot fi purtate şi pe timpul deplasării până la serviciu şi de la serviciu la domiciliu sau la reşedinţă, după caz.

    ART. 40

    Procurarea de arme şi muniţii pentru dotarea personalului propriu al poliţiei locale se face în condiţiile art. 68 din Legea nr. 295/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 41

    Evidenţele şi modul de păstrare şi asigurare a securităţii armelor şi a muniţiilor deţinute de poliţia locală se realizează în condiţiile   art. 68 din Legea nr. 295/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament-cadru.

    ART. 42

    (1) Poliţiştii locali cu atribuţii în domeniul asigurării ordinii şi liniştii publice care au obţinut certificatul de absolvire a programului de formare iniţială prevăzut la art. 11 alin. (9) pot fi dotaţi cu arme letale de apărare şi pază sau cu arme neletale destinate pentru autoapărare, în vederea desfăşurării activităţilor specifice, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 69 şi 70 din Legea nr. 295/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Personalul contractual care desfăşoară activităţi de pază şi care a fost atestat profesional potrivit prevederilor Legii nr. 333/2003, cu modificările şi completările ulterioare, poate fi dotat cu arme letale de apărare şi pază sau cu arme neletale destinate pentru autoapărare, în vederea desfăşurării activităţilor specifice, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 69 şi 70 din Legea nr. 295/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 43

    (1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, poliţiştii locali şi personalul contractual cu atribuţii în domeniul pazei bunurilor şi a obiectivelor de interes local pot purta în timpul serviciului o singură armă din dotare, precum şi cantitatea de cel mult 12 cartuşe.

    (2) Arma prevăzută la alin. (1) poate fi purtată numai de către titular, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 33 alin. (3) din Legea nr. 295/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 44

    În vederea asigurării manipulării armamentului din dotare în condiţii de securitate, structurile de poliţie locală sunt obligate:

    a) să desfăşoare activităţi de verificare a personalului dotat cu arme şi muniţii, precum şi a stării tehnice a armelor şi a muniţiilor, în condiţiile art. 71 din Legea nr. 295/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

    b) să prezinte, la solicitarea inspectoratului de poliţie judeţean, pe raza căruia/căreia aceasta funcţionează fiecare armă letală de apărare şi pază deţinută, împreună cu câte 5 cartuşe corespunzătoare calibrului fiecărei arme, în vederea înregistrării proiectilului şi a tubului-martor în evidenţele operative ale Inspectoratului General al Poliţiei Române.

    ART. 45

    Conducerea poliţiei locale trebuie să ia măsurile ce se impun pentru organizarea unei evidenţe riguroase a armamentului, a muniţiilor şi a mijloacelor cu acţiune iritant-lacrimogenă din dotarea personalului şi a structurilor proprii, păstrarea în condiţii de deplină siguranţă, portul, manipularea şi folosirea lor în strictă conformitate cu dispoziţiile legale, în scopul prevenirii pierderii, sustragerii, înstrăinării, degradării şi producerii de accidente sau orice alte evenimente negative, potrivit legilor, ordinelor şi instrucţiunilor de specialitate în vigoare.

    ART. 46

    (1) Locurile de păstrare a armamentului, a muniţiilor şi a mijloacelor cu acţiune iritant-lacrimogenă din dotarea personalului şi a structurilor proprii, precum şi gestionarea materialelor respective se stabilesc la începutul fiecărui an calendaristic şi ori de câte ori este necesar, prin dispoziţia primarului.

    (2) Dotarea individuală a personalului şi asigurarea cu armament, muniţii şi mijloace cu acţiune iritant-lacrimogenă se stabilesc în strictă conformitate cu prevederile normelor, ale tabelelor de înzestrare şi cu dispoziţiile tehnice de aplicare a acestora.

    ART. 47

    (1) Odată cu primirea armamentului, a muniţiei şi a mijloacelor cu acţiune iritant-lacrimogenă, personalul se instruieşte de către şefii nemijlociţi asupra modului de predare-primire, purtare şi păstrare, funcţionare, asupra regulilor de mânuire, a condiţiilor legale în care se poate face uz de armă şi a măsurilor de prevenire şi limitare a accidentelor.

    (2) Înaintea şi după executarea misiunilor, a şedinţelor de pregătire şi tragere, de instrucţie şi a altor activităţi la care se folosesc armamentul şi muniţiile se verifică existenţa şi starea tehnică a acestora, precum şi modul cum sunt cunoscute şi respectate regulile de păstrare, purtare şi manipulare a lor.

    ART. 48

    Personalul care are în dotare armament, muniţii şi mijloace cu acţiune iritant-lacrimogenă, precum şi cel care participă la exploatarea acestor categorii de bunuri materiale este obligat să respecte regulile prevăzute în precizările şi dispoziţiile tehnice specifice, precum şi pe cele stabilite în documentaţia tehnică a fiecărui mijloc în parte. Pe timpul îndeplinirii misiunilor personalul este obligat să manifeste maximum de vigilenţă în scopul înlăturării oricărei posibilităţi de sustragere, înstrăinare sau folosire de către persoane neautorizate ori de producere a unor accidente sau alte evenimente negative.

    ART. 49

    (1) Armamentul, muniţiile şi mijloacele cu acţiune iritant-lacrimogenă se păstrează în încăperi special destinate, care prezintă o deplină siguranţă şi au amenajate dulapuri rastel, fişete sau lăzi din metal, prevăzute cu un sistem de închidere sigură, încuiate şi sigilate.

    (2) Un rând de chei de la sistemul de închidere a acestor încăperi se păstrează permanent, în plicuri sau cutii sigilate, la ofiţerul de serviciu.

    ART. 50

    (1) Încăperile destinate păstrării armamentului, muniţiilor şi mijloacelor cu acţiune iritant-lacrimogenă trebuie prevăzute cu gratii şi grilaje, montate la toate ferestrele şi uşile de acces, iar gurile de aerisire cu plase sau site metalice. În situaţia în care uşile de acces sunt confecţionate din metal de cel puţin 5 mm grosime, nu este obligatorie montarea grilajelor.

    (2) Uşile şi grilajele sunt prevăzute cu câte două încuietori sigure.

    (3) Grosimea barelor gratiilor şi a grilajelor trebuie să fie de minimum 10 mm, iar dimensiunile maxime ale ochiurilor acestora de 150 x 150 mm. Gratiile şi grilajele trebuie să fie încastrate în zid, iar balamalele se montează astfel încât să nu permită scoaterea lor.

    (4) Zilnic, la începutul şi la terminarea programului de lucru, gestionarii bunurilor materiale verifică starea sigiliilor şi a sistemului de alarmă.

    (5) Şefii poliţiilor locale unde nu sunt asigurate condiţii de păstrare regulamentare pentru armament şi muniţii sunt obligaţi să facă demersurile legale, conform competenţelor, pentru asigurarea acestora.

    ART. 51

    (1) Uşile de acces în depozitele, magaziile şi încăperile unde se păstrează armament, muniţii şi mijloace cu acţiune iritant-lacrimogenă, precum şi ferestrele acestora trebuie prevăzute cu sisteme de alarmă contra efracţiei.

    (2) Sistemele de alarmare trebuie cuplate la camera ofiţerului de serviciu.

    ART. 52

    (1) Pe timpul cât nu se află asupra poliţiştilor locali şi asupra personalului contractual cu atribuţii în domeniul pazei bunurilor şi a obiectivelor de interes local, armamentul şi muniţia din dotarea individuală, precum şi mijloacele cu acţiune iritant-lacrimogenă se păstrează în încăperi special amenajate sau la ofiţerul de serviciu. Armamentul se păstrează în rastele, fişete sau lăzi metalice prevăzute cu tabele aprobate de şefii poliţiilor locale, ce cuprind seria armamentului şi deţinătorul.

    (2) Muniţia se păstrează în încăperi separate de armament, în lăzi metalice prevăzute cu încuietori adecvate. În documentul de predare-preluare a serviciului de zi se consemnează cantitativ armamentul şi muniţia existente la ofiţerul de serviciu.

    (3) Acolo unde nu se pot asigura încăperi separate, muniţia şi mijloacele cu acţiune iritant-lacrimogenă se păstrează în aceeaşi cameră cu armamentul, în lăzi metalice separate, având grosimea pereţilor de cel puţin 3 mm, prevăzute cu încuietori sigure. Mijloacele cu acţiune iritant-lacrimogenă se păstrează în ambalajele originale.

    ART. 53

    Pistoalele şi muniţia aferentă din dotarea structurilor poliţiei locale care nu au organizat serviciul de zi permanent se păstrează în spaţii special amenajate, unde este organizat serviciu de zi permanent şi sunt asigurate condiţii pentru păstrarea în deplină siguranţă.

    ART. 54

    Distribuirea armamentului, a muniţiilor şi a mijloacelor cu acţiune iritant-lacrimogenă din dotarea personalului poliţiei locale cu drept de utilizare a acestor mijloace de apărare, precum şi retragerea acestora se fac, indiferent de situaţie, pe bază de tichet înlocuitor, semnătură în registrul special destinat şi/sau documente justificative.

    ART. 55

    Predarea armamentului şi a muniţiilor se face numai personalului nominalizat sau înlocuitorilor de drept ai acestuia.

    ART. 56

    (1) Tichetele înlocuitoare pentru predareapreluarea armamentului şi a muniţiilor din dotarea individuală a personalului se iau în evidenţă în registrele special destinate lucrului cu documente clasificate.

    (2) Tichetele înlocuitoare se eliberează separat pentru predarea-preluarea armamentului, respectiv a muniţiilor din dotare, şi cuprind următoarele menţiuni: denumirea poliţiei locale, gradul, numele şi prenumele poliţiştilor locali şi ale personalului contractual cu atribuţii în domeniul pazei bunurilor şi a obiectivelor de interes local, tipul şi seria armei, respectiv numărul de cartuşe, semnătura şefului poliţiei locale cu ştampila unităţii, precum şi semnătura de primire a posesorului.

    (3) Cu ocazia inventarierii documentelor clasificate, la controale, convocări şi alte asemenea activităţi, se verifică existenţa şi starea tichetelor şi se iau măsuri de înlocuire a celor necorespunzătoare.

     ART. 57

    (1) Portul armamentului, al muniţiilor şi al mijloacelor cu acţiune iritant-lacrimogenă din dotarea individuală a personalului este permis numai în interes de serviciu, cu aprobarea şefilor poliţiei locale din care face parte.

    (2) La terminarea misiunii sau a serviciului, armamentul, muniţiile şi mijloacele cu acţiune iritant-lacrimogenă se predau ofiţerilor de serviciu de la care au fost primite.

    ART. 58

    (1) La uniforma de serviciu, pistolul se poartă, în mod obligatoriu, numai în toc, pe centură.

    (2) Încărcătoarele cu cartuşe se păstrează unul introdus în pistol, iar celălalt în locaşul prevăzut din tocul de purtare.

    ART. 59

    (1) Pierderea, sustragerea, înstrăinarea, degradarea sau folosirea abuzivă a armamentului, a muniţiilor şi a mijloacelor cu acţiune iritant-lacrimogenă din dotare constituie evenimente deosebite, abateri de la normele legale, ordinea interioară şi disciplină, care atrag, potrivit legii, după caz, răspunderea materială, disciplinară sau penală.

    (2) Cazurile de pierdere, sustragere, înstrăinare, degradare sau folosire abuzivă a armamentului, a muniţiilor şi a mijloacelor cu acţiune iritant-lacrimogenă se raportează imediat, pe cale ierarhică, iar şefii compartimentelor funcţionale, împreună cu persoanele desemnate, dispun măsuri de cercetare pentru elucidarea completă a cazurilor şi sancţionarea celor vinovaţi, potrivit competenţelor.

    ART. 60

    Şeful poliţiei locale dispune retragerea armamentului şi a muniţiilor din dotarea personalului care se află în cercetare penală, dacă se constată că prezintă pericol pentru siguranţa proprie sau a altor persoane ori în alte situaţii care impun această măsură.

    ART. 61

    Poliţia locală care deţine bunuri, valori, suporturi de stocare a documentelor, a datelor şi a informaţiilor secret de stat trebuie să asigure paza, mijloacele mecano-fizice de protecţie şi sistemele de alarmă împotriva efracţiei în locurile de păstrare, depozitare şi manipulare a acestora.

    ART. 62

    Normele de dotare cu armament şi mijloace specifice de protecţie a poliţiştilor locali şi a personalului cu atribuţii în domeniul pazei bunurilor şi a obiectivelor de interes local sunt prevăzute în anexa nr. 3.

     CAP. VII

    Drepturile şi recompensele care se pot acorda poliţiştilor locali

     ART. 63

   Drepturile salariale ale personalului politiei locale se stabilesc potrivit legii salarizarii unitare a personalului platit din fonduri publice

   ART. 64

(1) Politistul local beneficiaza de protectie speciala in conditiile legii, similara cu cea a politistului din cadrul Politiei Romane.

(2) Drepturile salariale ale personalului Politiei Locale Rm.Sarat se stabilesc potrivit prevederilor legale aplicabile  personalului din apartul de specialitate al primarului precum si din alte acte noramtive in vigoare.

  ART. 65

In afara drepturilor salariale politistul local mai are dreptul la:

 a) decontarea cheltuielilor de transport în cazul deplasării în interesul serviciului;

 b) încadrarea activităţii în condiţii  speciale  de muncă, potrivit legii;

c) asigurarea  asistenţei juridice a poliţistului local pentru fapte săvârşite de acesta în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu;

d) asigurarea despăgubirilor de viaţă, de sănătate şi de bunuri în condiţiile stabilite prin Regulamentul  de organizare şi funcţionare a poliţiei locale şi în limita bugetului aprobat de consiliul local.

  ART. 66

    (1) Recompensarea poliţiştilor locali se realizează în scopul recunoaşterii publice în cadrul comunităţii profesionale şi în societate, dacă este cazul, a meritelor celor care se evidenţiază în îndeplinirea atribuţiilor, a misiunilor sau pe timpul acţiunilor organizate în zona de competenţă a poliţiei locale.

    (2) Recompensele au caracter moral sau material, după caz.

    (3) Recompensarea poliţiştilor locali trebuie să se bazeze pe principii care vizează obiectivitatea, echitatea şi principialitatea acordării recompenselor.

    ART. 67

    La stabilirea şi acordarea de recompense sau la formularea de propuneri în acest sens se au în vedere următoarele elemente:

    a) comportamentul poliţistului local;

    b) prestaţia profesională generală a poliţistului local şi modul de îndeplinire a atribuţiilor/misiunilor;

    c) efectul motivator pe care recompensarea îl poate produce asupra celorlalţi poliţişti locali;

    d) posibilitatea ca recompensa acordată să determine eficientizarea activităţii poliţistului local.

    ART. 68

    Recompensele care se pot acorda poliţiştilor locali sunt următoarele:

    a) ridicarea unei sancţiuni disciplinare aplicate anterior precedă acordarea unei alte recompense. Se acordă pe timpul perioadei cât sancţiunea îşi produce efectele şi determină încetarea imediată a acestora. Se acordă de şeful care a aplicat sancţiunea disciplinară ce urmează a fi ridicată sau de către noul şef care îndeplineşte atribuţiile aceleiaşi funcţii. În situaţia în care poliţistul local a fost mutat, ridicarea sancţiunii se acordă ca recompensă de către şeful care îndeplineşte funcţia similară celui care a aplicat sancţiunea disciplinară;

    b) felicitările - pot fi scrise sau verbale, se acordă pentru îndeplinirea deosebită a atribuţiilor şi a misiunilor şi se aduc la cunoştinţă individual sau în faţa personalului;

    c) titlurile de onoare - se conferă poliţiştilor locali pentru acte de eroism, curaj deosebit, devotament şi pentru merite deosebite în îndeplinirea unor atribuţii sau a unor misiuni;

    d) însemnele onorifice, de tipul ecusoanelor, al insignelor sau altele asemenea, şi diplomele de merit - se acordă pentru obţinerea de rezultate foarte bune la absolvirea unor cursuri, competiţii sportive, manifestări cultural-artistice şi sociale cu prilejul unor aniversări şi la finalizarea unor acţiuni/misiuni;

    e) recompensele materiale - se acordă poliţiştilor locali care s-au evidenţiat prin obţinerea de rezultate exemplare în activitate, în conformitate cu legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit prin fonduri publice.

    ART. 69

    Asistenta juridica a politistului local pentru fapte savarsite de acesta in exercitarea atributiilor de serviciu se asigura prin grija si pe cheltuiala politiei locale

    ART. 70

    (1) Poliţiştii locali au dreptul la despăgubiri de viaţă, de sănătate şi de bunuri, pentru daunele suferite în exercitarea atribuţiilor de serviciu.

    (2) Asigurarea despăgubirilor prevăzute la alin. (1) implică acordarea unor sume de bani pentru poliţiştii locali sau, în cazul decesului, pentru familiile acestora, în situaţia producerii riscurilor specifice activităţii de poliţie locală.

    ART. 71

    (1) Despăgubirile se acordă, în limita bugetului aprobat de consiliul local Rm-Sarat, pentru următoarele categorii de riscuri:

    a) rănirea poliţistului local;

    b) invaliditate de gradul I;

    c) invaliditate de gradul II;

    d) invaliditate de gradul III;

    e) deces;

    f) prejudicii aduse bunurilor.

    (2) În sensul alin. (1), termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

    a) poliţist local rănit - poliţistul local supus în timpul sau în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, independent de voinţa lui, efectelor unor cauze vătămătoare, în urma cărora îi este afectată integritatea anatomică şi/sau funcţională a organismului;

    b) poliţist local invalid - poliţistul local rănit clasat inapt pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu de către comisiile de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă;

    c) poliţist local decedat - poliţistul local care şi-a pierdut viaţa în urma unui accident, în timpul sau în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu;

    d) bun - construcţii cu destinaţia de locuit pentru poliţist şi familia sa, precum şi anexele acestora, vehicule aflate în proprietatea sau folosinţa poliţistului.

    ART. 72

    (1) Despăgubirile acordate în situaţia producerii riscului prevăzut la art. 71 alin. (1) lit. a) acoperă, în limita bugetului aprobat de consiliul local al  Municipiului Rm-Sarat toate cheltuielile legate de:

    a) tratamentul în ţară sau în străinătate, în cazul în care acesta nu poate fi efectuat în ţară;

    b) tratamentul de recuperare în unităţi medicale din ţară sau din străinătate;

    c) protezele, ortezele şi alte dispozitive medicale de profil din ţară sau din străinătate;

    d) transportul dus-întors până la/de la unitatea medicală care va asigura efectuarea tratamentului, atât pentru poliţistul local, cât şi pentru însoţitor, când situaţia o impune.

    (2) În situaţia producerii şi a unuia dintre riscurile prevăzute la art. 71 alin. (1) lit. b)-d), poliţistului local i se acordă, în limita bugetului aprobat de consiliul local şi despăgubiri în sumă de până la:

    a) 10.000 euro, echivalentul în lei la data plăţii - pentru invaliditate de gradul I;

    b) 8.000 euro, echivalentul în lei la data plăţii - pentru invaliditate de gradul al II-lea;

    c) 6.000 euro, echivalentul în lei la data plăţii - pentru invaliditate de gradul al III-lea.

    (3) Despăgubirea acordată în situaţia producerii riscului prevăzut la art. 71 alin. (1) lit. e) constă într-o sumă de până la 20.000 euro, echivalentul în lei la data plăţii, şi se plăteşte familiei poliţistului local decedat.

    (4) Despăgubirea acordată în situaţia producerii riscului prevăzut la art. 71 alin. (1) lit. f) nu poate depăşi suma necesară pentru aducerea bunului în starea iniţială sau înlocuirii acestuia în caz de distrugere.

    ART. 73

    (1) Despăgubirile acordate în baza prezentului regulament constituie forme de sprijin cu destinaţie specială.

    (2) Despăgubirile prevăzute la art. 72 se acordă pentru fiecare eveniment asigurat în parte.

    (3) Despăgubirile prevăzute la art. 72 alin. (4) nu se acordă în cazul în care prejudiciul prevăzut la art. 71 alin. (1) lit. f) este acoperit parţial sau în totalitate ca urmare a existenţei unei asigurări în sistemul privat.

    ART. 74

    Pentru toate sumele de bani plătite ca despăgubiri în temeiul prezentului regulament, autorităţile administraţiei publice locale vor iniţia demersuri pentru recuperarea sumelor plătite de la persoanele care se fac vinovate de producerea prejudiciilor.

     CAP. VIII

    Patrimoniul, soluţionarea drepturilor şi obligaţiilor născute din contracte

     ART. 75

    Patrimoniul Politiei Comunitare Rm-Sarat se transfera odata cu aprobarea prezentului Regulament catre Politia Locala  Rm-Sarat.

     ART. 76

    Anexele 1,2,3, 4 fac parte integranta din prezentul Regulament de Organizare si Functionare al Politiei Locale Rm-Sarat.

    ART. 77

    Prevederile prezentului Regulament se aplica de la data aprobarii acestuia in Consililul Local Rm.Sarat.

      CAP. IX

    Dispoziţii finale

     ART. 78

    În vederea preluării personalului poliţiei comunitare, precum şi a personalului din structurile aparatului de specialitate al primarului/primarului general responsabil cu controlul privind disciplina în construcţii, protecţia mediului şi comerţ, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (6) din Legea nr. 155/2010, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici echivalarea funcţiilor specifice de poliţist local cu funcţii publice generale, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

  

 

 

 

  

                                                                                                                                                                               Anexa 1


REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A DISPECERATULUI  DE MONITORIZARE SI INTERVENTIE  DIN CADRUL  

POLITIEI  LOCALE  A MUNICIPIULUI RM.SARAT

 


    ANEXA 2

la regulament

 

    Articolele din care se compune uniforma poliţiştilor locali şi a personalului contractual cu atribuţii în domeniul pazei bunurilor  şi a obiectivelor de interes local şi durata maximă de uzură

┌────┬─────────────────────────────────────────┬────────────────┐

│Nr. │   Denumirea articolului                 │Durata maximă de│

│crt.│                                         │     uzură      │

│    │                                         │     - an -     │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 1  │Costum de vară                           │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 2  │Costum de iarnă                          │     3          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 3  │Şapcă pentru costum de vară              │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 4  │Şapcă pentru costum de iarnă             │     3          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 5  │Basc                                     │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 6  │Şepcuţă cu cozoroc                       │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 7  │Pălărie (femei)                          │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 8  │Căciulă                                  │     3          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 9  │Cravată                                  │     1          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 10 │Fular                                    │     3          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 11 │Cămaşă                                   │    1/2         │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 12 │Cămaşă-bluză                             │     1          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 13 │Scurtă de vânt                           │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 14 │Pulover                                  │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 15 │Costum de intervenţii de vară            │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 16 │Costum de intervenţii de iarnă           │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 17 │Pelerină de ploaie                       │     3          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 18 │Geacă/Scurtă îmblănită                   │     3          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 19 │Mănuşi din piele                         │     3          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 20 │Pantofi de vară de culoare neagră        │     1          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 21 │Pantofi de iarnă de culoare neagră       │     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 22 │Ghete/Bocanci din piele de culoare neagră│     2          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 23 │Centura din piele                        │     6          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 24 │Curea din piele                          │     6          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 25 │Portcarnet                               │     6          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 26 │Portbaston din piele                     │     6          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

 

│ 27 │Emblema pentru şapcă, basc, căciulă,     │                │

│    │pălărie şi şepcuţă                       │     1          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 28 │Ecuson                                   │     1          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 29 │Insignă pentru piept                     │     1          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 30 │Epoleţi                                  │                │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 31 │Portcătuşe din piele                     │     6          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 32 │Fes                                      │     1          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 33 │Vestă                                    │     1          │

├────┼─────────────────────────────────────────┼────────────────┤

│ 34 │Tricou                                   │    1/2         │

└────┴─────────────────────────────────────────┴────────────────┘

 

    NOTE:

    1. Însemnele distinctive se asigură pentru fiecare articol de echipament (haină, cămaşă-bluză, scurtă de vânt, scurtă îmblănită, pulover, pelerină de ploaie).

    2. După expirarea duratei de uzură sau după încetarea raporturilor de muncă, articolele de uniformă nu pot fi înstrăinate

               

    ANEXA 3

la regulament -Descrierea uniformei de serviciu, a legitimaţiei de serviciu şi a însemnelor distinctive de ierarhizare ale poliţiştilor locali şi ale personalului contractual cu atribuţii în domeniul pazei bunurilor şi a obiectivelor de interes local

    A. Uniforma de serviciu

    Uniforma de serviciu pentru personalul poliţiei locale este confecţionată în varianta vară-iarnă şi se compune din:

    1, 2. Haina/Sacoul se confecţionează din stofă/tergal de culoare neagră, în varianta de vară, respectiv iarnă.

    Croiala este dreaptă, puţin cambrată în talie (pentru a acoperi în întregime bazinul). Se încheie la un rând de nasturi.

    Spatele hainei se confecţionează din două bucăţi, având cusătura pe mijloc, fără şliţ. Are în partea inferioară, lateral, două buzunare ascunse, prevăzute cu clapă.

    Haina/Sacoul este prevăzută/prevăzut pe umeri cu platcă pentru epoleţi. Haina/Sacoul se poartă cu cămaşă de culoare bleu şi cravată de culoare neagră.

    Pantalonul, în varianta vară-iarnă, se confecţionează din aceleaşi materiale ca şi haina, fiind de culoare neagră, cu vipuşcă de culoare gri inclusă în cusătură. Are croiala dreaptă, fără manşetă, lungimea poate ajunge până la partea superioară a tocului încălţămintei, iar lărgimea ei este între 210-250 mm, în raport cu talia.

    Pantalonul este prevăzut cu două buzunare laterale şi un buzunar la spate, închis cu clapă şi nasture.

    Pantalonul se confecţionează cu betelie obişnuită şi este prevăzut cu 4 găici lungi de 70 mm şi late de 20 mm, prinse în partea superioară prin cusătura beteliei, iar în partea inferioară prinse cu nasture de format mic, astfel încât pantalonul să permită portul centurii a cărei lăţime este de 50 mm.

    Fusta, în variantă de vară, se confecţionează, din acelaşi material ca şi haina, fiind de culoare neagră. Croiala este dreaptă, lărgimea stabilindu-se în raport cu talia, iar lungimea este de 50 milimetri sub rotula genunchiului. Se poartă în locul pantalonului numai la costumul de vară.

    3,4. Şapca se confecţionează din acelaşi material cu costumul de vară sau de iarnă, după caz.

    Calota şepcii este de formă ovală, cu distanţa de 20 mm între diametrul lăţimii şi diametrul lungimii, este întinsă cu ajutorul unei sârme din oţel, pentru a-şi menţine forma.

    Banda are diametrul ce rezultă din mărimea şepcii şi se confecţionează din carton tare.

    Pe partea exterioară a benzii se aplică o bandă de culoare gri ţesută cu frunze de stejar. Şapca este căptuşită cu ţesătură de culoare asortată calotei.

    Cozorocul este de culoare neagră, de formă ovalizată, şi se fixează la şapcă, înclinat.

    Şapca este prevăzută deasupra cozorocului cu un şnur dublu de culoare neagră. Capetele şnurului sunt prinse pe linia colţurilor cozorocului cu câte un buton de culoare galbenă. Şapca are aplicată, în faţă - la centru - pe bandă, emblema.

    Cozorocul de la şapca şefului poliţiei locale este prevăzut cu 3 rânduri de frunze de stejar, pentru şefii de servicii cu două rânduri de frunze de stejar, pentru şefii de birouri şi compartimente cu un rând de frunze de stejar, iar pentru funcţionarii publici de execuţie acesta este simplu.

    Frunzele de stejar se confecţionează din metal de culoare gri-argintiu.

    5. Bascul se confecţionează din stofă tip postav, este de culoare neagră, iar în lateral, pe partea stângă, se aplică emblema.

    6. Şepcuţa cu cozoroc se confecţionează din ţesătură tip bumbac (tercot) de culoare neagră. Calota se confecţionează în clini şi are inscripţionat pe mijlocul ei "POLIŢIA LOCALĂ".

    La spate este prevăzută cu un sistem reglabil de strângere.

    În faţă, sub inscripţia "POLIŢIA LOCALĂ", este aplicată emblema pentru coifură.

    7. Pălăria pentru persoanele de sex feminin se confecţionează din material textil (fetru) de culoare neagră; deasupra borului se montează o bandă pe care se aplică emblema specifică.

    8. Căciula este de culoare neagră, confecţionată din stofă tip postav, prevăzută cu două clape din blană naturală de ovine.

    Clapa din faţă este rotunjită, iar cea din spate formează două urechi laterale, prevăzute cu doi nasturi şi o bentiţă pentru încheierea acestora deasupra capului sau sub bărbie.

    La mijlocul clapei din faţă se aplică emblema.

    Căciula este căptuşită cu ţesătură, asortată la culoarea calotei.

    Pentru şeful poliţiei locale, blana de la căciulă este din astrahan (caracul).

    9. Cravata se confecţionează din ţesătură tip mătase şi este de culoare neagră.

    10. Fularul se confecţionează din fire acrilice tip lână, de culoare neagră.

    11. Cămaşa se confecţionează din ţesătură tip bumbac (poplin sau tercot) de culoare bleu; mâneca este scurtă sau lungă.

    Se poartă cu cravată sub veston sau scurtă de vânt.

    12. Cămaşa-bluză se confecţionează din ţesătură tip bumbac (poplin sau tercot) de culoare bleu, închisă la gât şi încheiată cu 5 nasturi; în partea superioară are două buzunare cu burduf şi clape care se încheie cu câte un nasture de format mic.

    Cămaşa este prevăzută pe umeri cu platcă pentru epoleţi.

    Cămaşa-bluză se poartă deschisă la gât (sau cu cravata), cu partea inferioară introdusă în pantaloni sau în fustă. Poate fi purtată şi sub haină, cu cravată.

    13. Scurta de vânt se confecţionează din tercot impermeabilizat, de culoare neagră.

    Se poartă deschisă la gât, putând fi purtată şi închisă datorită croiului cu revere răsfrânte; se încheie cu fermoar pe interior şi la 4 nasturi pe exterior.

    În partea de jos şi la mâneci este prevăzută cu elastic.

    Scurta de vânt este prevăzută cu două buzunare oblice ascunse, care se încheie cu fermoar, iar deasupra acestora, în partea superioară, sunt prevăzute cu banda reflectorizantă de 10 mm. Pe interior, în partea dreaptă, este prevăzută cu un buzunar care se încheie cu un nasture.

    Scurta de vânt este prevăzută pe umeri cu platcă pentru epoleţi.

    Spatele este confecţionat din 3 părţi, una în partea de sus şi două în partea de jos, prevăzute cu pense.

    Lungimea trebuie să depăşească talia cu 100-120 mm.

    14. Puloverul se confecţionează din fire acrilice tip lână, de culoare neagră cu anchior, cu sau fără mâneci.

    Pe spatele mânecii sunt prevăzute cotiere din acelaşi material. La 5 cm de umeri pe mânecă se aplică ecusonul "POLIŢIA LOCALĂ".

    15,16. Costumul de intervenţie vară/iarnă este compus din bluzon şi pantalon şi se confecţionează din material textil (tercot), de culoare neagră.

    Bluzonul este confecţionat la partea superioară a spatelui şi piepţilor cu platcă matlasată şi se încheie cu fermoar. Este prevăzut cu două buzunare cu clapă pe părţile superioare ale piepţilor.

    Gulerul este tip tunică.

    Mâneca este prevăzută cu manşetă şi bazoane de protecţie în dreptul coatelor. Pe mâneca dreaptă se aplică un buzunar cu clapă.

    Bluzonul este prevăzut cu epoleţi din material fond, fixaţi la un capăt în cusătura de îmbinare mânecă - umăr.

    Pantalonul are croială dreaptă, iar la partea inferioară este prevăzut cu sistem de ajustare pentru a fi purtat în ghete/bocanci. În regiunea genunchilor şi la partea superioară a reperelor spate este prevăzut cu bazoane. Pe betelie sunt aplicate găici pentru centură.    Costumul de intervenţie pentru iarnă este dublat cu material neţesut, termoizolant.

    17. Pelerina de ploaie are croiala tip raglan şi este deschisă la gât, cu posibilitatea de a fi purtată şi închisă.

    Se încheie în faţă la un rând cu 4 nasturi ascunşi, iar ajustarea în talie se face cu ajutorul unui cordon cu două catarame din metal sau înlocuitori.

    Mâneca are croială raglan. Pelerina este prevăzută cu două buzunare aşezate oblic (ascunse) cu nasturi (de 170-180 mm lungime şi de 40 mm lăţime) sub guler şi se prinde cu 3 nasturi mici.

        Pelerina de ploaie este de culoare neagră şi se confecţionează din material textil impermeabil.

    În partea stângă sus are o bentiţă cusută în exterior (lungă de 100 mm şi lată de 30 mm) şi prinsă cu un nasture sub rever, pe care se aplică tresele pentru ierarhizare.

    18. Scurta îmblănită se confecţionează din tercot impermeabilizat, de culoare neagră, uşor matlasată, cu mesada detaşabilă, de culoare asortată cu faţa scurtei.

    Modelul este tip sport, se încheie cu fermoar în interior şi cu butoni în exterior, are guler pe gât, prevăzut cu şnur ascuns.

    În talie şi în partea de jos, pentru ajustare pe corp, este prevăzută tot cu şnur ascuns. Lateral (stânga-dreapta), în partea de jos, sunt dispuse două buzunare aplicate, drepte, cu clape care se încheie cu nasturi. În partea de sus (stânga-dreapta) va fi prevăzută cu buzunare drepte cu clape care se închid cu nasturi.

    Pe clapa buzunarului de sus, din partea stângă, este prevăzută o bentiţă (100 mm lungime şi 30 mm lăţime) cusută în partea dinspre umăr şi prinsă cu un nasture în partea interioară, pe care se aplică tresele de ierarhizare.

    Scurta îmblănită este prevăzută cu platcă pentru epoleţi.

    Lărgimea scurtei îmblănite se stabileşte în raport cu talia, acoperind în întregime bazinul.

    19. Mănuşile sunt din piele de culoare neagră.

    20, 21. Pantofii sunt din piele de culoare neagră, prevăzuţi cu bombeuri, fără ornamentaţie, şi se încheie cu şireturi. Pentru sezonul de vară se pot confecţiona pantofi perforaţi, iar pentru femei aceştia pot avea decupaj.

    22. Bocancii sau ghetele sunt din piele de culoare neagră, prevăzuţi cu bombeuri, au talpă şi tocuri din cauciuc şi se încheie cu şireturi sau cu fermoar.

    23. Centura este de culoare neagră, fără diagonală, are lăţimea de 50 mm şi se încheie cu o cataramă din metal de culoare argintie. Pentru cei din domeniul rutier centura este de culoare albă, fără diagonală, are lăţimea de 50 de mm şi se încheie cu o cataramă din metal de culoare argintie.

    24. Cureaua este din piele de culoare neagră.

    25. Portcarnetul se confecţionează din piele sau din înlocuitori, de culoare neagră, şi se compune din două feţe prinse printr-un burduf. Partea din spate se rabatează sub formă de capac şi se încheie în faţă printr-un buton sau tic-tuc. Se poartă fixat pe centură prin două găici.

    26. Portbaston din piele

    27. Emblema se aplică pe articole de coifură de către personalul poliţiei locale cu drept de a purta uniformă. Se confecţionează din metal de culoare argintie sau material textil pe fond bleu, de formă ovală, cu diametrul de 40 de mm, la mijloc având stema României, încadrată cu frunze de stejar.    Pentru şeful poliţiei locale, adjunctul şi şefii de servicii emblema este încadrată cu 3 rânduri de frunze de stejar, este bombată, având în centrul său stema României, şi are imprimată în relief, în partea superioară, inscripţia de culoare albă "ROMÂNIA", iar în partea inferioară "POLIŢIA LOCALĂ".

    28. Ecusonul pentru mânecă se confecţionează din material textil, pe fond de culoare bleu, având în partea superioară inscripţia "POLIŢIA LOCALĂ", sub care este trecut numele localităţii, la mijloc stema României, încadrată cu un rând de lauri, iar în partea inferioară se scrie "ROMÂNIA". Se poartă pe braţul stâng de către întregul personal cu drept de uniformă şi se aplică la 5 cm de cusătura umărului.

    29. Insigna pentru piept se confecţionează din metal, pe fond de culoare bleu, având în partea superioară inscripţia "POLIŢIA LOCALĂ", sub care este trecut numele localităţii, la mijloc stema României, încadrată cu un rând de lauri, iar în partea inferioară se înscriu numărul matricol şi inscripţia "ROMÂNIA".

    30. Epoleţii sunt confecţionaţi din material textil, de culoare neagră, cu margine gri-argintiu, pe care sunt aplicate gradele profesionale.

    31. Portcătuşe din piele

    32. Fesul se confecţionează din fire acrilice de culoare neagră.

    33. Vesta multifuncţională se confecţionează din material textil de culoare neagră.

    34. Tricoul se confecţionează din tricot de bumbac de culoare neagră. Croiala este cu guler sau la baza gâtului, are mâneca scurtă şi este prevăzut pe umeri cu epoleţi din material fond.

    B. Legitimaţia de serviciu

    Legitimaţia de serviciu se confecţionează din imitaţie de piele (ecologică), cu dimensiunile de 200 x 80 mm, cu deschidere pe verticală, cuprinzând următoarele menţiuni:

    a) rândul întâi central - tricolorul României, încadrat într-un chenar dreptunghiular cu dimensiunile de 5 x 65 mm;

    b) în partea de sus central, rândul al doilea - ROMÂNIA, sub denumirea ţării - JUDEŢUL;

    c) rândul al treilea - COMUNA/ORAŞUL/MUNICIPIUL/ SECTORUL;

    d) rândul al patrulea, aliniat stânga - POLIŢIA LOCALĂ;

    e) rândul al patrulea, aliniat stânga LEGITIMAŢIE;

    f) rândul al cincilea categoria de personal din care face parte deţinătorul (POLIŢIST LOCAL/FUNCŢIONAR PUBLIC/PERSONAL CONTRACTUAL);

    g) rândul al şaselea aliniat stânga - numărul legitimaţiei;

    h) după aceasta se înscriu, unele sub altele, numele şi prenumele deţinătorului, numărul matricol, data emiterii legitimaţiei, semnătura şefului poliţiei locale din care face parte deţinătorul şi ştampila structurii;

    i) în colţul din dreapta jos va fi aplicată fotografia deţinătorului;

    j) în partea inferioară a legitimaţiei se alocă 6 spaţii orizontale pentru aplicarea vizelor anuale care se semnează de către şeful poliţiei locale.

    Fotografia titularului utilizată are dimensiunile de 3 cm x 4 cm şi este executată color (în uniforma de serviciu/sau într-o ţinută decentă, pentru persoanele încadrate în poliţia locală care nu poartă uniformă).

    C. Însemnele distinctive de ierarhizare

    În raport cu funcţiile îndeplinite, însemnele distinctive de ierarhizare au următoarele forme şi mărimi:

    a) şeful poliţiei locale - 3 stele tip octogon metalice sau textile, cu lăţimea de 25 mm, de culoare gri-argintiu, aşezate pe epolet;

    b) adjunctul şefului - două stele tip octogon metalice sau textile, cu lăţimea de 25 mm, de culoare gri-argintiu, aşezate pe epolet;

    c) şeful de serviciu - o stea tip octogon metalică sau textilă, cu lăţimea de 25 mm, de culoare gri-argintiu, aşezată pe epolet;

    d) şeful de birou sau compartiment - 3 trese din metal sau textil, de culoare gri-argintiu, în formă de V, cu lăţimea de 5 mm, aşezate paralel pe epolet, având între ele o distanţă de 3 mm;

    e) funcţionarul public superior - două trese din metal sau textil, de culoare gri-argintiu, în formă de V, cu lăţimea de 5 mm, aşezate paralel pe epolet, având între ele o distanţă de 3 mm;

    f) funcţionarul public principal - o tresă din metal sau textil, de culoare gri-argintiu, în formă de V, cu lăţimea de 5 mm, aşezată pe epolet;

    g) funcţionarul public asistent - epolet fără tresă.

  ANEXA  Nr. 4
la regulamentul-cadru

 

   Norme de dotare cu armament si mijloace specifice de protectie a
politistilor locali si a personalului contractual cu atributii
in domeniul pazei bunurilor si a obiectivelor de interes local

   

+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|Nr. |    Denumirea materialelor    |U/M |                         Criterii de dotare si mod de repartizare                         |
|crt.|                              |    |                                                                                          |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 1. |Pistol                        |Cpl.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul asigurarii ordinii si    |
|    |                              |    |linistii publice si fiecare personal contractual care desfasoara activitati de paza       |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2. |Pistol cu munitie neletala    |Cpl.|Cate unul pentru 40-60 % din efectivele de politisti locali cu atributii in domeniul      |
|    |                              |    |asigurarii ordinii si linistii publice si fiecare personal contractual care desfasoara    |
|    |                              |    |activitati de paza, ce executa misiuni cu un grad scazut de risc                          |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 3. |Cartus pentru pistol          |Buc.|Cate 24 pentru fiecare pistol                                                             |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 4. |Cartus pentru pistolul cu gaze|Buc.|Cate 30 pentru fiecare pistol cu gaze                                                     |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 5. |Baston pentru autoaparare     |Buc.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul asigurarii ordinii si    |
|    |                              |    |linistii publice si fiecare personal contractual care desfasoara activitati de paza       |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 6. |Baston cu soc electric        |Buc.|Cate unul pentru 40-60 % din efectivele de politisti locali cu atributii in domeniul      |
|    |                              |    |asigurarii ordinii si linistii publice si fiecare personal contractual care desfasoara    |
|    |                              |    |activitati de paza, ce executa misiuni cu un grad scazut de risc                          |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 7. |Portbaston                    |Buc.|Cate unul pentru fiecare baston din cauciuc                                               |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 8. |Catusa pentru maini           |Buc.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul asigurarii ordinii si    |
|    |                              |    |linistii publice                                                                          |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
| 9. |Portcatuse                    |Buc.|Cate unul pentru fiecare catusa                                                           |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|10. |Pulverizator de mana cu       |Buc.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul asigurarii ordinii si    |
|    |substanta iritant-lacrimogena |    |linistii publice, politist local cu atributii in domeniul circulatiei pe drumurile publice|
|    |                              |    |si fiecare personal contractual care desfasoara activitati de paza                        |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|11. |Vesta (ham) cu elemente       |Buc.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul circulatiei pe           |
|    |reflectorizante               |    |drumurile publice                                                                         |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|12. |Costum (bluza + pantaloni) de |Cpl.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul circulatiei pe           |
|    |protectie impotriva ploii, cu |    |drumurile publice                                                                         |
|    |elemente reflectorizante      |    |                                                                                          |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|13. |Costum de protectie pentru    |Cpl.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul ordinii si linistii      |
|    |iarna (scurta matlasata si    |    |publice, precum si in domeniul mediului, care executa misiuni in teren                    |
|    |pantaloni)                    |    |                                                                                          |
+----+------------------------------+----+                                                                                          |
|14. |Costum de protectie pentru    |Cpl.|                                                                                          |
|    |vara (bluza + pantaloni)      |    |                                                                                          |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|15. |Manusi albe                   |Per.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul circulatiei pe           |
|    |                              |    |drumurile publice                                                                         |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|16. |Scurta reflectorizanta        |Buc.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul circulatiei pe           |
|    |                              |    |drumurile publice                                                                         |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|17. |Vesta pentru protectie        |Buc.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul circulatiei pe           |
|    |impotriva frigului            |    |drumurile publice care executa misiuni in teren                                           |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|18. |Fluier                        |Buc.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul ordinii si linistii      |
|    |                              |    |publice, al circulatiei pe drumurile publice, precum si in domeniul pazei bunurilor       |
|    |                              |    |care executa misiuni in teren                                                             |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|19. |Radiotelefon portabil         |Cpl.|Cate unul pentru fiecare politist local cu atributii in domeniul ordinii si linistii      |
|    |                              |    |publice, al circulatiei pe drumurile publice/personal contractual cu atributii in         |
|    |                              |    |domeniul pazei bunurilor si obiectivelor de interes local care executa misiuni            |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|20. |Portcarnet                    |Buc.|Cate unul pentru fiecare politist local/personal contractual cu atributii in domeniul     |
|    |                              |    |pazei bunurilor si obiectivelor de interes local care executa misiuni in teren            |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
|21. |Uniforma de serviciu          |Cpl.|Cate unul pentru fiecare politist local/personal contractual cu atributii in domeniul     |
|    |                              |    |pazei bunurilor si obiectivelor de interes local                                          |
+----+------------------------------+----+------------------------------------------------------------------------------------------+
 

 

 

 

 

 

Ultima actualizare în Vineri, 27 Iulie 2012 07:38